וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: HD-DVD הוא לייזר דיסק 2008

מיכל רמתי

19.2.2008 / 12:08

עכשיו זה רשמי: טושיבה הודיעה על הפסקת שיווק נגני ה-HD-DVD. סוף המאבק יאפשר לקמעוניות, לאולפני הסרטים ולצרכנים להתמקד בפורמט אחד

יצרנית האלקטרוניקה היפאנית טושיבה הודיעה היום על הפסקת שיווק נגני ה-HD-DVD. הודעה זו מהווה הכרה רשמית בהפסד מול הפורמט המתחרה של סוני, בלו-ריי.

פורמט ה-HD-DVD ספג שורת מהלומות, שהאחרונה בהן הייתה הודעת וול-מארט בסוף השבוע שעבר כי תמכור מעתה והלאה רק סרטים ונגנים בפורמט בלו ריי. לטענת וול מארט, רשת הקמעונות הגדולה בעולם, המהלך נובע מהעדפה ברורה שהראו הצרכנים כלפי הפורמט של סוני. שבוע לפני כן הודיעה חברת השכרת הסרטים המקוונת נטפליקס כי תפסיק להשכיר סרטים בפורמט HD-DVD, בדומה לענקית השכרת הסרטים בלוקבאסטר ורשתות הקמעונות טארגט ובסט ביי, שהצהירו גם הן כי יתמכו בבלו ריי באופן בלעדי.

גם אולפני הסרטים היוו גורם מכריע במלחמה: האולפנים הגדולים נחצו, כאשר וורנר ברדרס מתייצבת לצד בלו-ריי, ופרמאונט ויוניברסל פיקצ'רס צידדו ב-HD-DVD. בנוסף לוורנר תומכות בבלו-ריי וולט דיסני, פוקס המאה ה-20, MGM, ליונסגייט וסוני פיקצ'רס כמובן.

מאז הודיעו אולפני וורנר ברדרס בינואר על העדפתם את הבלו-ריי, צברו מכירות נגני הבלו-ריי תאוצה, וטושיבה נאלצה לעבור למגננה. החברה הודיעה כבר בינואר על הורדת מחירי מכשירי ה-HD-DVD, ודובר טושיבה, קייסוקי אומורי, אישר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "מכירות ה-HD DVD נפגעו כתוצאה מהחלטתה של וורנר ואנו שוקלים אפשרויות אחרות"

כלי תקשורת ביפאן דיווחו בסוף השבוע כי טושיבה צפויה להודיע על נסיגתה במאבק בין ה-HD-DVD לבין בלו ריי. רשת הטלוויזיה היפאנית NHK דיווחה כי טושיבה עשויה לרשום הפסדים בסך מיליארדי ין (מאות מיליוני דולרים) בעקבות הפסקת ייצורם של נגני הפורמט.

אף כי ההבדלים בין שני התקנים מעניינים בעיקר את אנשי התעשייה עצמה, ההשלכות של ניצחונו של אחד מהם נרחבות יותר: נראה שהצרכנים מחכים בינתיים לראות אילו נגנים רצוי לקנות, ומעכבים את התפתחות שוק נגני ה-DVD, המוערך ב-24 מיליארד דולר. הקמעוניות מתלוננות על הצורך להקצות מקום על המדפים ל-3 סוגי DVD, והאולפנים נאלצים לעכב את כניסתם לשוק חדש, ששוויו מוערך במיליארדי דולרים.

"חשנו שהכרעה על תקן יחיד היא חיונית לחוסנה של התעשייה", אמר בארי מאייר, מנכ"ל וורנר ברדרס, בעת ההחלטה, והוסיף כי "חלון ההזדמנויות ל-DVD באיכות גבוהה עשוי להיות מוחמץ, אם הבלבול יימשך".

  • עוד באותו נושא:
  • בלו-ריי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully