וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח התקופה: משחק הידידות בין אלג'יריה לצרפת פוצץ

6.10.2001 / 23:57

צרפת הובילה כבר 1:4 בדקה ה-78, אבל אז החלה פלישה של עשרות אוהדים אלג'יראיים לכר הדשא. שחקני צרפת ברחו לחדר ההלבשה, השופט שרק לסיום

כנראה שזה מצב הרוח העולמי, כי אחרת קשה להבין מדוע משחק ידידות בין שתי נבחרות שלא שיחקו מעולם צריך להתפוצץ. משחק הכדורגל הרשמי הראשון בין אלג'יריה לצרפת פוצץ לאחר התפרצות של אוהדים אלג'יראים למגרש. אלופת העולם כבר הוליכה 1:4, 12 דקות לסיום המשחק, כשקומץ אוהדים אלג'יראיים התפרץ למשטח באיצטדיון הסטאד דה פראנס.

האוהדים פונו במהירות מהמגרש ע"י המשטרה הצרפתית, אבל המשיכו לזרוק בקבוקים ומושבים לכוון המגרש. עשר דקות לאחר ההתפרעות הוחלט להפסיק את המשחק.

היה זה המפגש הראשון בין שתי הנבחרות מאז שאלג'יריה קיבלה את עצמאותה מצרפת ב - 1962. 80,000 אלף המושבים בסטאד דה פראנס היו מלאים, כשרבים מהצופים שייכים לקהילה האלג'יראית.

נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית קלוד סימונה, ושר הספורט הצרפתי, מארי ג'ורג' בופה ביקשו מהקהל להימנע מתקריות אלימות ביציאה מהאיצטדיון. "אני קורא לכם להישאר רגועים וללכת הביתה בשקט" אמר סימונה.

צרפת היתה בדרך לניצחון כשוינסנט קאנדלה העלה אותה ליתרון בדקה ה-20. עמנואל פטי מצ'לסי, ותיירי הנרי מארסנל כבשו בדקות ה-32 וה-41 והגדילו את היתרון, אבל ג'אמל בלמאדי ממארסי צמצם ממש לפני ההפסקה. במחצית השניה כבש פירס את השער הרביעי של צרפת בדקה ה-55.

"אני ממש עצוב הערב"

"אני ממש עצוב הערב בגלל שאם אתה אוהב את המדינה שלך אתה חייב לכבד את הנבחרת הלאומית. אני עצוב שאלג'יריה לא הורשתה לשחק את המשחק עד לסיום".

"כשאתה רואה משהו כזה, אתה חייב להיות מאוכזב" אמר החלוץ האלג'יראי פאריד גהאזי. "באנו לכאן לשחק ולהנות. זו בושה שהמשחק הסתיים כך", סיים החלוץ את דבריו בעצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully