וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההגנה על עוטף עזה טובעת בדיונים"

פנחס וולף

19.2.2008 / 11:02

בדיון הוועדה לביקורת המדינה על מיגון עוטף עזה, תקף לינדנשטראוס את התנהלות הממשלה. מפקד פיקוד העורף: ירידה בירי הקסאם לעבר ישראל. רק 5 ח"כים נכחו בדיון

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס תקף הבוקר (שלישי) את הממשלה על טיפולה במיגון בתי שדרות ויישובי עוטף עזה, בדיון בוועדה לביקורת המדינה שעסק בנושא. "מרוב העצים לא רואים את היער, ומרוב דיונים אנחנו מאבדים את הדבר העיקרי המוטל עלינו – להגן על תושבי שדרות", אמר. לדברי לינדנשטראוס, "חלק מדו"חות משרד מבקר המדינה מבוצעים וזה חשוב. לצערי הרב, חלק אחר משמעותי טרם התבצע והגיע לכלל מימוש".

מפקד פיקוד העורף האלוף יאיר גולן אמר בדיון בועדה, כי חלה ירידה במספר שיגורי הרקטות לעבר שדרות וישובי עוטף עזה. מנתונים שהציג עולה, כי בשנת 2006 נורו לעבר ישראל 1,488 רקטות ופצצות מרגמה לעומת 1,150 ב-2007.

בדיון טען דובר עיריית שדרות, עו"ד יוסף פנחס כהן, כי עד היום לא קוימו ההבטחות להקצות כסף למיגון שדרות. אולם מפקד פיקוד העורף אמר, כי מ-2001 הושקעו למעלה מ-500 מיליון שקלים במיגון מבני ציבור. ביום ראשון השבוע הוחלט בועדת השרים למיגון כי בקרוב ימוגנו כ-2,080 בתי אב בשדרות לעומת 5,060 בתי אב בעיר. כמו כן ימוגנו בישובי עוטף עזה 1,100 בתי אב נוספים. עלות המיגון היא 327 מיליון שקלים.

בדיון נרשמה נוכחות דלה במיוחד של חברי כנסת. פרט ליו"ר הועדה זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפד"ל), נכחו רק ח"כ יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו), ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל), ח"כ רן כהן (מרצ) ומיכאל איתן (ליכוד).

אורלב תקף בפתח הישיבה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור על שלא הגיע לישיבה. "הזמנו את הבקשה למשרד ראש הממשלה להגיע לישיבה כבר לפני שבוע", סיפר אורלב. "התשובה שנמסרה היא כי המשרד אינו המבוקר בנוגע למיגון שדרות ועוטף עזה. וכי למנכ"ל דינור יש התחייבויות קודמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully