וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הסירה את ברגותי מעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.2.2008 / 9:54

בכיר חמאס אומר כי הושגה התקדמות משמעותית בעסקה. "אבו מאזן ביקש מהמתווכים להסיר את ברגותי מרשימת המשוחררים"

"ישראל הסירה את שמו של בכיר פתח מרוואן ברגותי מרשימת האסירים המיועדים לשחרור בתמורה לשחרורו של שליט". כך אמר בכיר חמאס בדמשק מוחמד נזאל בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, "המתווכים הגרמנים הודיעו לנו כי גורמים בארגון פתח, ובראשם יושב ראש הרשות אבו מאזן, המליצו שלא להכליל את שמו של ברגותי ברשימה כדי לא לייחס את ההישג הזה לחמאס. בשל כך ביקשה גרמניה מישראל שלא לשחרר את ברגותי".

נזאל מאשר גם את הפרסומים בתקשורת הישראלית לפיהם בימים האחרונים הושגה התקדמות משמעותית בעסקת שליט. "האמת היא שהמשא ומתן בין הצדדים מתמשך וחשאי. אפשר לומר שהושגה התקדמות אם כי עד עכשיו הדברים אינם ברורים".

נזאל אמר כי לא ברור אם המגעים יובילו לכדי הסכמים והבנות או לא. "מה שאני יכול לומר הוא שהושגה התקדמות גדולה, אם כי לא השגנו הסכם סופי". בהמשך לפרסומים אודות דרישת חמאס לערבויות מישראל, אישר נזאל את הפרטים ואמר כי "לאור הניסיון המר עם ישראל, חמאס מעוניין לקבל ערבויות לכך שההסכמים עם ישראל יבוצעו.

דברים סותרים לדבריו של נזאל נשמעים מחברו לארגון של נזאל ומחזיק תיק גלעד שליט בחמאס, אוסמה אל-מזיני, שאמר כי הפער בין הצדדים עדיין גדול. בראיון לעיתון "פלסטין" המזוהה עם חמאס אמר כי עסקה קרובה לא נמצא בהישג יד והיא "תקועה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully