וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד העולמי החדש: הכרה בקוסובו

19.2.2008 / 7:02

יותר ויותר מדינות הודיעו כי הן מכירות בעצמאותה של המדינה המוסלמית. נשיא סרביה: "נוצר תקדים מסוכן שמאים על כל מדינות העולם"

זוהי שעתה היפה של קוסובו: במהלך הלילה (שלישי) נמשך גל המדינות שהכירו בעצמאותה של המדינה. נשיא ארה"ב, שמבקר באפריקה, אף אמר כי "ההיסטוריה עוד תוכיח שקוסובו עצמאית תביא סוף סוף לשלום וליציבות בבלקן". בוש אף הבטיח כי "ארה"ב תקיים קשר דיפלומטי מלא עם קוסובו".

מנגד, פנה הלילה נשיא סרביה בוריס טאדיץ' בפנייה נרגשת לחברות מועצת הביטחון והפציר בהן שלא להכיר בעצמאותה של קוסובו. בנאום שנשא בדיון של מועצת הביטחון בניו יורק אמר טאדיץ' כי הכרה שכזאת "תיצור תקדים מסוכם שתאיים על ריבונותה וגבולותיה של כל מדינה בעולם". כצעד מחאה סמלי, החזירה סרביה את שגרירה בוושינגטון. שר החוץ הסרבי ווק ירמיץ' אף איים כי ארצו תשקול מחדש את קשריה הדיפלומטיים עם כל המדינות שהכירו בעצמאות קוסובו.

ציר המדינות שמסרבות להכיר בעצמאוצ קוסובו מובל על ידי רוסיה וסין. שתי המדינות הוציאו הודעה משותפת שבה נאמר כי הן יתנגדו בכל תוקף להכרה של האו"ם במדינה המוסלמית הצעירה. גם ספרד ורומניה, שכל אחת מהן מתמודדת עם מיעוטים בעלי נטיות בדלניות, אמרו כי הן לא יכירו בקוסובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully