וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונבלאט לנסראללה: די למלחמות סתמיות

ניר יהב

18.2.2008 / 21:59

בפנייה למנהיגי חיזבאללה, מביע מנהיג הדרוזים חשש ממלחמה נוספת שתחריב את לבנון. ”הארגון מעוניין להמשיך ולהשתמש בלבנון כזירת מאבק פתוחה”

מנהיג הדרוזים בלבנון וואליד ג'ונבלאט תוקף את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מחשש למלחמה נוספת שתחריב את לבנון. בכתבה שתפורסם מחר (שלישי) בעיתון הלבנוני "אל-אנבאא", המזוהה עם מפלגתו של ג'ונבלאט, מגיב מנהיג הדרוזים לנאומו של נסראללה בשבוע שעבר, בו איים על ישראל ב"מלחמה פתוחה" בעקבות חיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה.

ג'ונבלאט, הנחשב לאחד ממבקריו החריפים של חיזבאללה, מביע חשש מכך שידו של ארגון חיזבאללה תהיה קלה על ההדק. "קל לפתוח בפעולות צבאיות ולהצית מלחמה, אלא שהתוצאה תהיה הרס נוסף של המולדת והגירה של תושבי דרום לבנון שסבלו במשך עשורים. אי אפשר שלא לומר – די למלחמות סתמיות פתוחות, ודי לתכניות שסותרות את רעיון המדינה הלבנונית".

"הנאומים של בכירי חיזבאללה הבהירו כי הם העניקו גט כריתות ללבנון, וכי הם מעוניינים להמשיך בדרכם - באמצעות דבקות בנשק, עד לסיום הסכסוך הערבי-ישראלי, ובאמצעות שימוש בלבנון כזירת מאבק פתוחה - בה יוכלו להצית את מלחמותיהם בהתאם לאינטרסים שלהם", אמר ג'ונבלאט.

מנהיג הדרוזים תוהה בדבריו מהו תפקיד חיזבאללה לאחר "שחרור האדמה" - נסיגת ישראל משטח דרום לבנון בשנת 2000: "אם חיזבאללה אינו מעוניין להשתלב במדינה ובמוסדותיה בהתאם לאסטרטגיה הגנתית ברורה, הרי שהדבר עלול להביא לטרור שיהרוס את כל מה שהושג לאחר שחרור האדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully