וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תמכו בחוק "פינוי-פיצוי" בכנסת

פנחס וולף

18.2.2008 / 20:01

על פי הצעת החוק, מתנחלים יוכלו למכור את ביתם למדינה בתמורה לפיצויים. ח"כ אביטל: "להתחיל הפינוי מרצון כבר עכשיו"

כ- 15 מתנחלים מיהודה ושומרון הגיעו לכנסת להביע הזדהות עם הצעת חוק "פינוי-פיצוי" של חברי הכנסת קולט אביטל (העבודה) ואבשלום וילן (מרצ). על פי הצעת החוק יתאפשר לתושבי 74 התנחלויות שמוגדרות "מבודדות" למכור את ביתם למדינה, בתמורה לפינויים מהיישוב ואטימת הבית. מי שינסה לפרוץ את הבית האטום, דינו יהיה חמש שנות מאסר.

לדברי ח"כ אביטל, היא מקווה להעביר את החוק כבר במאי, מיד לאחר תחילת מושב הקיץ. "יש דחיפות לחוק במיוחד אחרי אנאפוליס" ציינה. "אם הכוונה להגיע להסדר מדיני השנה, עדיף להתחיל את הפינוי מרצון כבר מעכשיו. יו"ר המפלגה, אהוד ברק, אמר לפני פרסום דו"ח וינוגרד שבמידה שמפלגת העבודה תישאר בממשלה לאחר פרסום הדוח, זה יהיה אחד הדברים שיעמדו על סדר יומנו".

המתנחלים שהגיעו לא היו מהקבוצה האידיאולוגית. לדברי חברים מהיישוב טנא עומרים שבהר חברון, שמונים אחוז מתושבי היישוב תומכים בחוק. המתנגדים נמנים על מפוני מורג שבגוש קטיף. לעומתם, תושב שבי שומרון דני ניסים רפאל היה פסימי יותר לגבי החוק. "אני פוחד שנהיה שעיר לעזאזל בדיוק כמו מפוני גוש קטיף", הוא אמר לחברי הכנסת. "לצערי, המדינה מפקירה את אזרחיה, תראו את שדרות וגוש קטיף. תביאו לי צ'ק עם כיסוי ואני מתפנה".

ח"כ וילן אמר בישיבה כי מפלגות העבודה, מרצ, הערבים והגימלאים תומכות בהצעת החוק. עם זאת, ראוי לציין כי בעבר ההצעה נפסלה בוועדת השרים לחקיקה והשר עמי איילון הגיש ערעור על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully