וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית הקפיא התכנית לאיחוד רשויות

ספי קרופסקי

18.2.2008 / 17:30

השינוי בעמדת שר הפנים התקבל לאחר שתכנית האיחוד נתקלה בביקורת חריפה מצד הרשויות שעמדו בפני איחוד, בהן ר"ג וגבעתיים

שר הפנים מאיר שטרית הודיע הערב (שני) על הקפאת התכנית לאיחוד רשויות, עליה הכריז לפני כחודש וחצי. כחלק מהתכנית שנגנזה, תוכנן איחוד בין עיריות רמת גן וגבעתיים.

שטרית טען כי ההחלטה להקפיא את התכנית, התקבלה על רקע אירועים שהתרחשו בחודש האחרון, ונועדו לסכל את המהלך, ביניהם גורמים בפוליטיקה ובשלטון המקומי. "אני סמוך ובטוח כי האיחודים המוצעים היו מובילים למהפכה אמיתית בשלטון המקומי, אך למרבה הצער ישנם גורמים אשר החליטו לטרפד את המהלך משיקולים זרים ופוליטיים כאחד", אמר הערב השר.

רשויות נוספות שהיו אמורות להתאחד כחלק מהרפורמה שהציג שטרית, היו בין היתר עיריות רמלה ולוד, עיריות רחובות ונס ציונה, כפר ברא וכפר קאסם, אור יהודה יהוד וסביון, כפר סבא והוד השרון. יש לציין כי הרעיון לאחד בין הרשויות הללו כבר קיים תקופה ארוכה.

ואולם יוזמתו של שטרית נתקלה בביקורת חריפה מצדן של הרשויות. בעבר, הדפו הרשויות מספר יוזמות לאיחוד, וגם עתה נשמעו קולות מהרשויות לבטל את המהלך. כמו כן, יצאו בחלק מהעיריות בקמפיין נגד היוזמה.

רבים בכנסת התנגדו לתכנית

במפלגת העבודה התנגדו גם כן לתכנית האיחוד, ושר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, הביע זאת באוזני השר שטרית בישיבת הממשלה אתמול. עוד במפלגת העבודה, ח"כ אבישי ברוורמן הגיש הצעת חוק למניעת תכנית האיחוד, שזכתה לתמיכת מחצית מחברי הכנסת. לטענת ברוורמן, אין זה נכון להוביל מהלך איחוד שכזה בשנה שבה מתקיימות בחירות מוניציפליות.

ראש עיריית גבעתיים, ראובן בן-שחר, אמר לוואלה! חדשות אז, כי "חברי ראשי הרשויות ואני לא נסכים ונוביל התנגדות נחרצת למהלך הפזיז הזה". לדבריו של בן ראובן, "במקום שמשרד הפנים יתעסק 'במהפכות' ריקות מתוכן, הפוגעות באיכות חייו של התושב, עליו לבחון את טיב הניהול של הרשויות השונות, את מצבן הכספי ואת ההישגים אליהם הגיעו בתחומי החינוך, החזות, התרבות והרווחה".

עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר בתגובה להקפאת התכנית כי "צדק השר שטרית על שביטל את התוכנית לאיחוד רשויות מקומיות. מחקרים מראים עד כמה אין יעילות כלכלית באיחודים שמבוצעים בחופזה, ללא תכנון והיערכות מקדימים, ואנו שמחים שהשר הגיע למסקנה כי בחודשיים ימים לא ניתן לאחד 30 רשויות מקומיות. זהו נצחון הדמוקרטיה, שכן תושבי הערים התנגדו לאיחודים התנגדות נחרצת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully