וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם נגזר על רוצחת קשישה

קובי מנדל

18.2.2008 / 16:10

אנג'ל שלגין רצחה את מעסיקתה בת ה-84 בגלל ויכוח על 10 ש"ח והציתה את דירתה. טענה במשפט כי איננה שפויה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אחר הצהרים עונש של מאסר עולם ועוד 3 שנים על אנג'ל שלגין בת ה-26, שהורשעה ברצח הקשישה נעמי רוטשטיין בת ה-84, שבדירתה עבדה כעוזרת בית. בנוסף, הורה ביהמ"ש לנאשמת לפצות את משפחת הקורבן ב-25 אלף שקלים.

הרצח בוצע בחודש ינואר 2006. שלגין הגיעה לדירתה של רוטשטיין, ובעקבות ויכוח אשר פרץ בין שתיהן, על תוספת שכר של 10 שקלים, חנקה אותה למוות באמצעות חוט פשתן. לאחר מכן פיזרה שלגין את חפציה של המנוחה והציתה אש בדירה, כדי ליצור רושם כאילו הקשישה מצאה את מותה במהלך שוד.

לאחר הרשעתה, טענה הנאשמת כי יש להטיל עליה עונש מופחת, ונסמכה בטענתה על חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי לא יכלה להמנע מביצוע המעשה בגין הפרעה נפשית.

השופט כמאל סעב טען כי הוא מעדיף את חוות דעת מומחה התביעה לפיה, הנאשמת לא סבלה מהפרעה נפשית אלא מהפרעת אישיות שלא היה בה כדי לפגוע ביכולתה של הנאשמת להבין את אשר עשתה או להימנע מעשיית המעשה. השופט יוסף אלרון, ששימש כאב בית הדין, ציין בגזר הדין : "בני אנוש מתמודדים ככלל עם דחפים תוקפניים ואחרים ברמות שונות ומכולם דורש החוק להתגבר על הדחף. מן הראוי להתייחס אליה ולהגדירה כרוצחת בפה מלא לנוכח מעשה הרצח השפל של המנוחה והצתת דירתה לאחר מעשה".

הסנגור: "נגיש ערעור לעליון"

עורך דינה של שלגין, בועז קניג, אמר לוואלה! חדשות לאחר גזר הדין, כי הוא אינו מסכים עם החלטת השופטים, כיוון שהגיש לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטריות המלמדות על כך שהיא סובלת מפגם נפשי מולד שהתעורר בעת ביצוע העבירה וכי בכוונתו לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בבית המשפט העליון.

ממרכז נגה לנפגעי עבירה, המייצג את בניה של הנרצחת נמסר כי "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט שלא להפחית בעונשה של הנאשמת לאור נסיבות המקרה ושמחים על כך שבית המשפט נתן ביטוי להשלכות החמורות של המעשה על בני המשפחה של קורבנות העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully