וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבריו של בכיר האו"ם לא מסייעים למו"מ"

ספי קרופסקי

18.2.2008 / 15:41

בירושלים ביקרו את דבריו של תת המזכ"ל הולמס, שאמר כי המצב בדרום הוא "מעגל של אלימות" בין ישראל לפלסטינים

משרד החוץ ביקר היום (שני) בחריפות את דבריו של תת מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים, סר ג'ון הולמס, שאמר אתמול כי המצב בדרום הארץ הוא "מעגל של אלימות", בין ישראל לפלסטינים.

בפגישה שנערכה בין הולמס לבין מנכ"ל המשרד, אהרן אברמוביץ', אמר האחרון כי "שימוש בביטויים מסוג זה יוצרים הקבלה בין טרוריסטים לבין מתגוננים מפני הטרור". לשיטתו של אברמוביץ', "דבריו של מר הולמס עלולים, שלא במתכוון, לעודד גורמי טרור להאמין, כי הקהילה הבינלאומית תפעיל לחץ על ישראל במקום לטפל בשורשי האלימות, ולפיכך אינם מסייעים לתהליך השלום".

הפגישה בין השניים התקיימה על רקע טענותיו של הולמס, כי שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק, מסרבים להיפגש עמו בטענות שונות. מלשכתה של לבני נמסר, כי היא נועדה באחרונה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, וכי הולמס התקבל, כאמור, לפגישה אצל מנכ"ל המשרד.

אתמול ביקר הולמס בשדרות ונועד עם ראש העיר אלי מויאל. בתום הפגישה אמר הולמס: "שמענו מראש העיר על ירי הקסאמים הבלתי נפסק ועל שגרת החיים הקשה של הילדים בשדרות. אין ספק שהירי צריך להעצר".

עם זאת, הולמס הוסיף כי "צריך למצוא פתרון פוליטי ומדיני ולעצור את הסכסוך. בטווח הקצר יש לעצור את הירי, אך איני בטוח שהסנקציות על תושבי רצועת עזה יועילו בכך. הדרך הזאת לא אפקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully