וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורטינוס: "ספרד לא תכיר בקוסובו"

18.2.2008 / 14:38

מדינות נוספות באיחוד האירופי שכנראה לא יתמכו בעצמאות הן קפריסין, יוון ורומניה. ברנאר קושנר לסרביה: עצמאות קוסובו היא לטובתכם

שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס אמר היום (שני) בכינוס של שרי החוץ של האיחוד האירופי שמדינתו לא תכיר בקוסובו. מורטינוס אמר כי ספרד רואה בהכרזת העצמאות החד צדדית "פגיעה בחוק הבינלאומי".

העמדה של ספרד קשורה להתמודדות שלה עם הבדלנים בחבל הבאסקים, הדורשים גם הם עצמאות. מדינות אחרות באיחוד האירופי שככל הנראה לא יתמכו בעצמאות קוסובו הן קפריסין, יוון, סלובקיה, בולגריה ורומניה.

לעומתן, בריטניה, צרפת וגרמניה, המדינות החזקות באיחוד האירופי, צפויות לתמוך במדינה החדשה, ה-193 בעולם שהיא השישית שהוקמה בעקבות פירוק יוגוסלביה. כמאה מדינות בסך הכול יתמכו בקוסובו. ברנאר קושנר, שר החוץ הצרפתי שהיה המושל הראשון של קוסובו מטעם האו"ם אחרי כניסת כוחות נאט"ו לאזור.

הוא קרא לסרביה "לא להתייחס לעניין באופן טראגי", משום שעצמאות קוסובו לא תפגע בסרביה אלא להפך, תקל על קבלתה כחברה באיחוד האירופי. אמש פרצו מהומות בסרביה, של אזרחים שמחו על היווצרותה של המדינה בחבל שהם רואים כערש התרבות הסרבית.

מוקדם יותר אמרה קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שגרמניה תשהה את הודעת ההכרה שלה בקוסובו, כדי לנסות לגבש עמדה אחידה של האיחוד האירופי. למרות חילוקי הדעות, האיחוד האירופי הסכים לשלוח כוח שמירת שלום לעזור. גודלו של הכוח יהיה כ-2,000 בני אדם, חלקם שוטרים ואחרים מפקחים אזרחיים שיסייעו לקוסובו להקים מוסדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully