וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסרת בית מתה מהיפותרמיה

שולמית אביצור

18.2.2008 / 8:29

האישה נמצאה ללא רוח חיים בחניון העירייה בתל אביב. אדם נוסף שסבל מהיפותרמיה פונה לבית החולים. מד"א: שימו לב לסימנים

חסרת בית מתה הלילה (שני) מהיפותרמיה (ירידת חום הגוף). לקראת השעה אחת בלילה התקבלה במגן דוד אדום פניה על אישה השוכבת כשהיא מחוסרת הכרה מתחת לגשר בחניון ברחוב בן גוריון בתל אביב, כשלידה שוכב אדם נוסף. הצוות שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה של האישה ההכרה, ופינה את השני, שסבל אף הוא מהיפותרמיה, לבית החולים איכילוב.

בגל הקור הקודם מתו 14 בני אדם מהיפותרמיה, עשרה מתוכם חסרי בית, שנמצאו ברחובות, בפחי אשפה ובמקלטים והיו חשופים לקור. מספר בני אדם נוספים נפגעו מהקור ונזקקו לטיפול רפואי.

מנהל מחלקת הדרכה של מגן דוד אדום, נתן קודינסקי, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בפילוח אוכלוסיית הנפגעים בגל הקור הקודם, עולה כי המועדים ביותר לסכנה הם מחוסרי הבית, תינוקות וקשישים. בסביבתם של רוב הנפגעים מחוסרי הבית נמצאו גם משקאות חריפים. "הם שותים כדי להרגיש חום", הסביר קודינסקי. "אבל זוהי אשליה. בפועל הטמפרטורה של הגוף יורדת, ומהר מאוד מגיעים להיפותרמיה".

כיצד לנהוג בקור

קודינסקי הסביר כיצד ניתן למנוע מוות של הנתונים בסיכון. "יש להתלבש היטב, ולהלביש היטב תינוקות וזקנים. כמו כן, לשתות כמה שיותר ובכלל זה משקאות חמים. יש לשים לב שתינוקות וקשישים מכוסים היטב בלילה, ושאין חלונות פתוחים בחדר, אלא אם כן משתמשים בתנור נפט או גז לחימום, אז יש להשאיר חלון פתוח כדי שלא יצטברו בחדר גזים רעילים" .

"בנוסף, חשוב לזהות סימנים ראשונים של היפותרמיה: ערפול הכרה, טשטוש, רעד, כיחלון בקצות האצבעות. אם נתקלים בחסר בית שנראה כי הוא סובל מהתסמינים, חשוב לכסות אותו ולהזעיק את מד"א. אם הוא בהכרה, לתת לו בינתיים שתיה חמה".

שר הרווחה יצחק הרצוג אמר לגלי צה"ל כי משרדו יתגבר את פעילותו על מנת לסייע לנזקקים וחסרי בית במהלך גל הקור. "אנחנו רוצים למנוע פגיעות בנפש, להבטיח כסות וביגוד וסיוע של חימום בצורה נאותה וסבירה. אנחנו פועלים במתכונת של חמ"ל כדי לעבור את הגל הזה בשלום", אמר הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully