וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מודאגת מנשק החלל האמריקאי

18.2.2008 / 3:23

בארה"ב מתכוונים ליירט לווין אמריקאי מושבת. לאחר שרוסיה הזהירה שמדובר בניסוי בנשק חללי, הסינים הודיעו על אי שביעות רצונם

סין מודאגת מתוכניתה של ארה"ב ליירט לווין ריגול אמריקאי שיצא מכלל פעולה, והיא שוקלת באלו "צעדים מונעים" עליה לנקוט. כך לדברי בכירים במשרד החוץ הסיני. בהצהרה שפרסם אתמול (ראשון) דובר המשרד נאמר כי "ממשלת סין עוקבת אחרי המצב, ותובעת מארצות הברית למלא את ההתחייבויות הבינלאומיות ולהימנע מפגיעה בביטחון של מדינות אחרות".

התוכנית האמריקאית היא לשגר טיל, שיפגע בלווין רגע לפני שהוא חודר לאטמוספירה, ולהטות את מסלולו לעבר האוקיינוס. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נתן את אישורו לפעולה, לאחר ששמע מפי יועצים ביטחוניים כי חדירתו של הלווין לתחום כדור הארץ עלולה לסכן חיי אדם. בכל שנה נופלים לכדור הארץ חפצים שונים, אך הם מתפזרים לאורך מרחב עצום, ולכן עד היום לא דווח על פציעות כתוצאה מכך. אולם בפנטגון מבהירים שהסכנה אינה נובעת מנפילתו של הלווין לכדור הארץ, אלא מכמויות הדלק הרעילות שהוא מכיל, כ-450 קילוגרמים לערך.

עם זאת, גורמים שונים הציבו סימני שאלה באשר לסיבות האמיתיות שעומדות מאחורי תכנית היירוט של הלווין. על פי חלק מההערכות, למרות הכחשות הממשל, בלווין קיים מידע מסווג שעלול להגיע לידיים זרות כשייפול לכדור הארץ, ולכן מעוניין הפנטגון ליירט אותו.

ביום שבת הזהיר משרד ההגנה הרוסי כי התוכנית האמריקאית ליירוט הלווין יכולה לשמש כיסוי לניסוי בנשק חלל חדש, ונראה כי ההתבטאויות הסיניות הן על רקע חשש דומה. פעולת יירוט הלווין בידי האמריקאים תהיה הפעולה האנטי-לווינית הראשונה שתבצע ארה"ב מאז 1980. גם רוסיה לא ביצעה יירוט של לווינים במשך כעשרים שנה.

לפני כשנה ביצעה סין פעולת יירוט של לווין מיושן וספגה ביקורת בינלאומית. הפעולה הסינית אותתה לפנטגון על כך שסין מחזיקה ביכולת לשגר פעולות צבאיות כנגד מטרות בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully