וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרי שדרות: "לא נשאר כוח להחזיק מעמד"

שרון נובק ופנחס וולף

17.2.2008 / 22:21

המפגינים שהתבצרו בבית המשפט העליון במחאה על דחיית הדיון בפיצויים, פינו את המקום. הבטיחו לחסום את כיכר ציון וצמתים נוספים בבירה

מערכת וואלה!

(צילום ועריכת וידאו: נטע גרנות)

כ-60 בעלי עסקים משדרות שהסתגרו הערב (ראשון) בבניין בית המשפט העליון בירושלים, התפנו מהמקום מאחר ולדבריהם, מספר מפגינים מבוגרים חשו ברע. המפגינים דרשו ששר האוצר יגיע להיכל, ישבו במסדרון בית המשפט, וקראו קריאות בגנות הממשלה ומערכת המשפט. כעת הם עושים דרכם לעבר בית החולים "ביקור חולים" כדי לבקר את אחת המפגינות, חולת סכרת שפונתה לשם מוקדם יותר.

לדברי עו"ד רמי אריה, המייצג חלק מהתושבים, המשמר הורה שלא לאפשר העברת מזון למתבצרים. המתבצרים ניסו להעביר משולשי פיצה מתחת לחריץ הדלת, אך השומרים מנעו זאת.

מוקדם יותר הוזעקו למקום צוותי מגן דוד אדום, כי בין המתבצרים אשה חולת סכרת שנזקקה לטיפול. האישה פונתה לבית החולים "ביקור חולים" בעיר. יפה מלכה, בעלת מספרה בשדרות אמרה, כי "כל שנה הביקוש הולך ופוחת ובתקופה האחרונה המצב מאד קשה, חלק מהעסקים נסגרו וחלק על סף סגירה. לא נשאר לנו כוח להחזיק מעמד. באנו בתקווה שהממשלה תבין שהגיע הזמן לפצות אותנו. אבל השרים אין בעיה, הם מקבלים משכורת בזמן ואנחנו מנסים לשמור על השפיות. אי אפשר להמשיך כך, לא יכול להיות שהמדינה תשחק בנו כבשר תותחים".

בעלי העסקים הגיעו הבוקר לבית המשפט לדיון בעתירתם לשנות את מנגנון הפיצוי שנקבע במאי 2007. היום היו אמורות להשמע בדיון המלצות ועדה מיוחדת של משרד האוצר בנוגע לפיצוי בעלי העסקים, אך פרקליטות המדינה ומשרד האוצר סרבו לחשוף את ההמלצות, וביקשו הארכה של 21 יום לצורך עיון בהמלצות. לדברי נציג העותרים, עו"ד יוסף פנחס כהן, בית המשפט אמנם התרשם שיש צורך לזרז את העניינים אך לא הורה מפורשות לפרסם את ההמלצות.

"בעלי העסקים התאכזבו מהחלטת בית המשפט, והחליטו לאות מחאה להשאר שם", סיפר עו"ד כהן. "הם מעדיפים להישאר בהיכל המשפט מאשר להיות בחוץ בקור, או תחת איום הקסאמים בשדרות". אחד המפגינים, דני דהן, אמר כי "לא נעזוב את המקום כי אנחנו לא מסוגלים לסבול יותר שום דבר". לדברי כהן, מנגנון הפיצוי, עליו החליטה הממשלה במאי 2007, הוא מעוות. "זהו מנגנון מסורבל שמתייחס לתקופה של שלושה חודשים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully