וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש יאסור על התאגדות גזענית

פנחס וולף

17.2.2008 / 18:13

ועדת החוקה של הכנסת אישרה חוק האוסר על התאגדות נאצית או גזענית. ח"כ גפני, יוזם ההצעה: "היהודים משולים לשמן זית"

שנת מאסר - זה העונש שיוטל על אזרחים שיהיו חברים בארגון המטיף והמסית לגזענות, לעקרונות נאצים או לתנועה הנאצית - כך אישרה היום (ראשון) ועדת החוקה של הכנסת בקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) זכתה גם לתמיכה של יו"ר הוועדה, מנחם בן ששון (קדימה). "מדינת ישראל צריכה להיות ערה לתופעות המתרחשות בקרבה, ולצערי בשנת 2008 יש לחוקק סעיף מיוחד המתייחס לארגונים נאציים בישראל. חיוני בהחלט להוסיף לכך איסור על התאגדות גזענית", אמר בן ששון.

הישיבה נפתחה בצורה בלתי שגרתית, כאשר גפני התבקש לומר דבר תורה. בדבריו הסביר, שבניגוד לדעה כאילו היהדות גזענית משום שהיא מתבדלת באופן שחצני, העם היהודי פשוט לוקח על עצמו יותר מטלות מעמים אחרים.

"בפרשת השבוע קראנו על שמן זית זך למנורה. היהודים משולים לשמן זית", אמר והסביר: "השמן תמיד יהיה מובדל כשיערבבו אותו עם משקה אחר וכך גם העם היהודי. בנוסף, השמן יוצא רק לאחר הכתישה, כש'משפילים' אותו. גם אצל היהודים היהדות פורצת כשהם מושפלים". בעבר התבטא גפני כי אין זה ראוי שמדינת ישראל דורשת ממדינות אחרות לחוקק חוקים נגד התארגנויות נאציות וגזעניות בעוד שבישראל אין חוק דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully