וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: יש התקדמות במו"מ עם הפלסטינים

פנחס וולף

17.2.2008 / 17:45

שר החוץ הצרפתי, המבקר בישראל וברשות, נועד היום עם לבני. לדבריו, צרפת תענה בחיוב אם תתבקש לתווך בין ישראל לחמאס

שרת החוץ ציפי לבני נועדה הערב (ראשון) עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר. השניים דנו בסוגיה האירנית ובמשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים. קושנר אמר בפגישה כי הוא חש בתום ביקורו שאכן יש התקדמות בשיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית, אולם לטענתו, יש לחזק את ההתקדמות על ידי שיפור המצב בשטח באמצעות פרויקטים משותפים.

לבני אמרה למקבילה הצרפתי, כי "העולם שמקבל את הקריאה לשתי מדינות לשני עמים צריך להבין כי מבחינת ישראל, כל הסכם חייב לבטא תפיסה זו ולקבוע שורה של הסדרי בטחון שנותנים מענה אמיתי וכולל לסוגיות הביטחון של ישראל".

מוקדם יותר היום נפגש קושנר עם יו"ר מפלגת מרצ יוסי בילין. במהלך הפגישה אמר קושנר, כי במידה וצרפת תתבקש לתווך בהסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס בעזה היא תענה לכך בחיוב. לדברי בילין, קושנר הסכים עם הערכתו כי הפסקת אש היא הפתרון הטוב ביותר, שיאפשר המשך אינטנסיבי של השיחות על הסדר קבע עם הרשות הפלסטינית. קושנר סיפר לבילין שעל פי התרשמותו משיחותיו עם יו"ר הרשות אבו מאזן, השיחות בין ישראל לפלסטינים חיוביות מאד.

בצהרים נפגש קושנר עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. נתניהו הציע לקושנר דרך לקרב את השלום באיזור באמצעים כלכליים. "השלום הכלכלי" שהציע נתניהו כולל שורה של מיזמים כלכליים משותפים לישראל ולפלסטינים. "גם התומכים בהקמת מדינה פלסטינית צריכים להבין שהדבר יביא להקמת מדינה בשלטון אירן ביהודה ושומרון וירחיק את השלום. רק שלום כלכלי יקרב אותו", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully