וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית שאכזבה: רק 2 ס"מ שלג בבירה

שולמית אביצור ופנחס וולף

19.2.2008 / 14:32

אחרי הסערה האחרונה, התאכזבו תושבי ירושלים מכמות השלג הדלה. הסערה הקלה כבר מאחורינו ומחר בבוקר ייפסקו הגשמים

נטע גרנות

(וידאו: נטע גרנות, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בניגוד לתחזית, בירושלים לא נערם שלג באופן משמעותי ובעיר נוצרה רק שכבה דקה של קרח. עם זאת, עיריית ירושלים החליטה כי כל מוסודת החינוך יפתחו את שעריהם רק בשעה תשע. התחבורה הציבורית בבירה תחל לפעול באופן הדרגתי בשעה 6:45. מהשירות המטאורולגי נמסר כי בבירה הצטברה שכבה של שני סנטימטרים של שלג. רק למען השוואה, בסופה האחרונה, הצטברה בירושלים שכבה של עשרה סנטימטרים.

בגוש עציון ובהר חברון ירד הלילה שלג. בגוש עציון, הכבישים חסומים לתנועה ומפלסות התחילו לפנות את הצירים. ביישובים באזור לא ייפתחו מוסדות החינוך למעט מביישוב קידר. באזור הר חברון לא יתקיימו לימודים רק ביישובים בית חגי, מעלה חבר וקרית ארבע. בשומרון השלג לא נערם על הקרקע והלימודים יתקיימו כסדרם. משרד החינוך מפעיל חדר מצב שמספרו 1212222666.

בצפון ירד שלג יותר כבד, אולם הלימודים בגולן יתקיימו כסדרם. במרום גולן הצטברה על הקרקע שכבה של שבעה סנטימטרים. בתוך כך, כבישים רבים בצפון נחסמו לתנועה והנהגים מתבקשים לנהוג בזהירות.

במהלך הלילה ירד שלג בהר החרמון ובצפון רמת הגולן. השלג אף הגיע לשאר הרי הצפון והמרכז ולמצפה רמון. כבר בצהריים נסגר אתר החרמון למבקרים, לאחר ששלג כבד החל לרדת ולהיערם בו.

באזורים המושלגים הגיעה הטמפרטורה בלילה קרוב לאפס. בירושלים עמדה הטמפרטורה הנמוכה ביותר על אפס מעלות. בסביבות העיר ובצפת נרשמה טמפרטורה של מינוס מעלה. בבאר שבע היתה הטמפרטורה 5 מעלות, ובתל אביב היה חם יחסית עם 10 מעלות.

גם היום יימשך מזג האוויר החורפי, עם גשם סוער מצפון הארץ ועד הנגב, ושלג בכל הרי הארץ. בשל המשקעים הרבים קיים חשש לשיטפונות במקומות הנמוכים. בשעות הערב והלילה ייחלשו הגשמים והשלג. הטמפרטורות יעלו מעט, כאשר בתל אביב יגיעו הטמפרטורות ל-15 מעלות ביום ו-8 בלילה, בירושלים 6 מעלות ביום ו-2 בלילה, בצפת עדיין יהיה קר במיוחד עם 5 מעלות ביום ו-1 בלבד בלילה, ובבאר שבע 14 מעלות ביום ו-4 מעלות בלילה.

מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי לקראת מחר בבוקר ייחלשו המשקעים, ויהיה מעונן חלקית עם אפשרות לגשם מקומי בבוקר. עם זאת, עדיין יהיה קר מהרגיל.

עיריית ירושלים לא לקחה צ'אנס

עיריית ירושלים עשרות מפלסות, מפזרות מלח וטרקטורים שישמרו פתוחים על יותר מ-500 ק"מ של צירים אדומים בעיר. ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, הנחה את צוותי העירייה לשמור עלהצירים הראשיים פתוחים, כמו גם על הצירים בין מרכזי השכונות לבתי החולים בבירה. בנוסף, יוקם מערך לאיתור מוקדי קפיאת כבישים ויפוזר מלח על הצירים המרכזיים.

כמו כן, מוקד 106 יפעל במתכונת מתוגברת, ואגף הרווחה, יחד עם החטיבה לקידום נוער, יערכו להמשך מבצע "בית חם" לאיתור וסיוע לקשישים, בעלי צרכים מיוחדים ומחוסרי הדיור. התלמידים שרויים כרגע באי וודאות. מהעירייה נמסר כי בהתאם לתחזית מזג האוויר, היא תקיים הערכת מצב לגבי קיום הלימודים בבתי הספר.
לבקשת ההורים, לא יתקיימו לימודים היום בחינוך המיוחד בירושלים.

תתלבשו חם

נתן קודינסקי מנהל אגף ההסברה של מגן דוד אדום מסביר כיצד יש לנהוג בקור על מנת למנוע סיכונים בריאותיים. "יש להתלבש היטב, ולהלביש היטב תינוקות וזקנים. כמו כן, לשתות כמה שיותר ובכלל זה משקאות חמים. יש לשים לב שתינוקות וקשישים מכוסים היטב בלילה, ושאין חלונות פתוחים בחדר, אלא אם כן משתמשים בתנור נפט או גז לחימום, אז יש להשאיר חלון פתוח כדי שלא יצטברו בחדר גזים רעילים" .

"בנוסף, חשוב לזהות סימנים ראשונים של היפותרמיה: ערפול הכרה, טשטוש, רעד, כיחלון בקצות האצבעות. חסרי הבית נמצאים ברמת סיכון מוגברת, אז אם נתקלים בחסר בית שנראה כי הוא סובל מהתסמינים, חשוב לכסות אותו ולהזעיק את מד"א. אם הוא בהכרה, לתת לו בינתיים שתיה חמה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully