וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום שרים אישר מיגון בתי עוטף עזה

יהושע בריינר ופנחס וולף

17.2.2008 / 16:21

350 מיליון שקלים יוקצו לבניית 3,300 חדרי ביטחון ביישובי המרוחקים 4.5 ק"מ מהרצועה. יתום: "מדובר באיחור של שבע שנים"

מערכת וואלה!

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: ענת ברק)

פורום שרים בראשות ראש הממשלה אהוד אולמרט אישר היום בצהרים (ראשון) תקציב של 350 מיליון שקלים למיגון 3,600 יחידות דיור ביישובי עוטף עזה שבטווח 4.5 ק"מ מגבול רצועת עזה. בין היישובים גם העיר שדרות.

זהו השלב הראשון בתוכנית אותה הציע סגן שר הביטחון מתן וילנאי (עבודה). בשלב זה, שייארך כשנתיים, ייבנו חדרי ביטחון בצמוד לבתים. עם תום התהליך תיערך הערכה מצב מחודשת לפני המעבר לשלב ב'.

וילנאי הביע שמחה על ההחלטה. במערכת הביטחון הגיבו בחיוב על אישור התקציב למיגון, אך הביעו תמיהה וצער על כך שהדבר נעשה לאחר חודשים ארוכים. פיקוד העורף ומשרד הביטחון יתחילו בעבודות לכשיועבר התקציב, ככל הנראה בשבוע הבא.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד) בירך על החלטת ההממשלה אך ציין כי הוא "מצר על כך שלקח להם כל כך הרבה חודשים לקבל החלטה שהיתה צריכה להתקבל מזמן, אם היו עושים זאת, היה אפשר לסיים את המיגון כבר היום".

ח"כ דני יתום (עבודה) אמר בתגובה להחלטה כי "בהחלטתה זו הוכיחה הממשלה שהיא אינה אחראית לגורלם של כל התושבים המצויים בטווח הקסאמים". הוא בירך על ההחלטה העקרונית למגן את בתי התושבים אבל לדבריו "מדובר בהחלטה שנעשתה באיחור של שבע שנים והיא חלקית".

ראש המועצה האיזורית שער הנגב אלון שוסטר בירך את ראש הממשלה ושר הביטחון על ההחלטה, אך דרש להכריז מיד על לוח זמנים לביצוע המיגון. לדבריו, "המכרזים מוכנים וכבר ניתן לצאת לדרך".

במקביל לישיבת פורום השרים, הפגינו מאות מתושבי שדרות ויישובי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב מול משרד ראש הממשלה בירושלים. המפגינים הביאו עמם מאות מטריות אדומות, שנועדו לסמל את ה"צבע האדום" – אזעקת ההתרעה בזמן נפילת הטילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully