וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ייתכן שחיזבאללה יגיב בסיוע סוריה"

פנחס וולף

17.2.2008 / 12:32

שר הביטחון אמר כי דמשק ואירן עלולות לשתף פעולה עם חיזבאללה בנסיון לנקום על חיסול מורנייה. "החיסול - מכה קשה לטרור העולמי"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה. לדבריו, "חיסולו הוא מכה קשה לחיזבאללה ולטרור העולמי. האיש היה אחראי במשך עשרות שנים לרצח של מאות אזרחים וחיילים ממספר ממדינות בעולם". ברק הוסיף כי הוא מעריך שיעבור זמן מה עד שיימצא לו מחליף.

להערכת ברק, "לחיזבאללה,לסוריה ולאירן אין עדיין תמונה ברורה מי התנקש במורנייה, אך זה לא מפריע לחיזבאללה להפנות אצבע מאשימה לישראל, וראינו זאת בהלוויית מורנייה".

ברק סיפר כי כי לישראל אין עניין בהסלמה, אך לנוכח ההצהרות לאחר החיסול,הנחה את מערכת הביטחון להגביר את העירנות מחשש שחיזבאללה ינסה לפגוע ביעדים ישראליים ויהודיים בחוץ לארץ, בסיוע של אירן וסוריה. "משרד החוץ, צה"ל ומערכת הביטחון נמצאים בעירנות ובדריכות".

ברק אמר כי אימן אבו פיאד, בכיר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, שמת בשבוע שעבר באל בורייג', נהרג ליד מטענים ורקטות. לדבריו "מדובר בתאונת עבודה".

שר הביטחון בירך על ההחלטה למגן את הבתים בשדרות והדגיש את הצורך להגביר פעולות המיגון, אך הביע תמיהה על שנדרשו שמונה חודשים לאשר את דרישתו ואת החלטת מערכת הביטחון בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully