וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "צמצום החשמל לעזה ימשך"

פנחס וולף

17.2.2008 / 10:56

פורום שרים ואנשי מקצוע יגבש היום את תכנית המיגון לעוטף עזה. רה"מ: "הממשלה פועלת בארבעה רבדים למיגון"

"ישראל תמשיך בצמצום אספקת החשמל והדלק לעזה, כחלק מהסנקציות המוטלות עליה במסגרת המלחמה בדרום". כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה. הוא התייחס לפעולות בהן נוקטת הממשלה בנושא מיגון שדרות ועוטף עזה. לדבריו, "הממשלה פועלת בארבעה רבדים: פעילות מבצעית בעזה, פיתוח מערכת 'כיפת ברזל' בה מושקעים 811 מיליון שקלים, סנקציות ממשלתיות ומיגון. המיגון הוא הדבר האחרון שמבשיל".

ראש הממשלה הרחיב בעניין ואמר כי "היום פורום שרים ואנשי מקצוע יגבש את הפתרון, שיובא בשבוע הבא לאישור הממשלה. בעבודות מטה בקשר למיגון נבדקו מספר דברים - מיגון לטווח של עד 15 קילומטר בעלות של חמישה מיליארד שקלים, ומיגון של עד 17 קילומטר בעלות מיליארד וחצי שקלים נוספים".

ביום חמישי נערכה ישיבה של ראש הממשלה עם הצוות המקצועי, בה הוחלט שמכיוון שמערכת "כיפת ברזל" תהיה מבצעית רק בינואר 2010, וההנחה היא שהיא תוכל להתמודד עם כל טיל ורקטה מטווח ארבעה קילומטרים ומעלה, מומלץ למגן את כל בתי התושבים בטווח של עד ארבעה וחצי קילומטרים, שהם 8,000 יחידות דיור, בהשקעה של 350 מיליון שקלים לשנים 2008-2009.

בדיון היום ישתתפו שר האוצר רוני בר-און, שר הבינוי והשיכון זאב בוים, סגן שר הביטחון מתן וילנאי, גורמי פיקוד העורף וגורמי הפיתוח שעוסקים ב"כיפת ברזל". ההחלטות שיגובשו היום יובאו לאישור הממשלה בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully