וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמאס לנו להתחבא בשירותים"

פנחס וולף ושולמית אביצור

17.2.2008 / 12:43

מאות מתושבי יישובי עוטף עזה מפגינים מול משרד רה"מ בירושלים בדרישה למגן את בתיהם. "7 שנים של ירי ואין איפה להתחבא"

מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

בשעה זו מפגינים מאות מתושבי שדרות ויישובי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במקביל להתכנסות ועדת השרים הדנה בנושא מיגון הבתים בעוטף עזה. המפגינים הביאו עמם מאות מטריות אדומות, שנועדו לסמל את ה"צבע האדום" – אזעקת ההתרעה בזמן נפילת הטילים.

ראש עיריית שדרות אלי מויאל אמר בהפגנה: "אנחנו לא קוראים לכבוש את עזה. אחרי שבע שנים אנחנו רוצים די לקסאם. לא נאמר איך לעשות זאת, זה תפקיד הממשלה ועליה לתת את הפתרון. אף אחד לא יכול לומר שמיהרנו, אך אי אפשר יותר - לא נסכים שקסאמים יפלו בשדרות ונשאר בהפגנה עד שיבוא הפתרון".

"אנחנו דורשים שיקימו בבתים חדרי ביטחון. גם פיקוד העורף הבהיר שיש בכך צורך. אנחנו לא מוכנים לפתרונות חלופיים" אומרים המפגינים. "הציעו לנו כל מיני אלתורים, כמו טפטים מפלדה על הקירות. אבל אלה פתרונות זמניים וזולים, ולא נוכל להתפשר עליהם. היום אין לתושבים איפה להתחבא, הטילים נופלים כמה פעמים ביום והתושבים מתחבאים בשירותים, זה מגוחך ונמאס לנו מזה".

אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "המציאות היא שבע שנים של ירי, ואין מיגון. יש הורים שלא יודעים את נפשם ברגע שנשמעת אזעקת צבע אדום, הם לא יודעים איך להגן על ילדיהם ונמצאים במצוקה גדולה. כל שאנחנו רוצים זה לדעת שהילדים, שהקשישים, שהנכים, בעצם שכולם יהיו בטוחים. זו דרישה כל כך נאיבית. רק רוצים שיתנו לנו להמשיך לחיות כאן".

לדבריו, אם ההשקעה תהיה פחות ממאה עשרים אלף שקלים לבית, זה אומר שהולכים לרדד את אמעצי המיגון ולא ניתן להם להיכנס לבתים שלנו. אנו עומדים על כך שהממ"ד יהיה על פי הנחיות פיקוד העורף".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully