וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים: "נותנים לפעילי ימין גיבוי להיכנס בנו"

נתיב נחמני

17.2.2008 / 8:46

זעם במשטרה על החלטת מזוז לתת חסינות מפני העמדה לדין לשוהי מאחזים לא חוקיים שיתלוננו על התנהגות שוטרים במהלך פינויים

מאז הפעם השלישית בה קבע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כי תינתן חסינות לשוהי מאחזים בלתי חוקיים, והפעם למתנחלי שבות עמי, מתחזקת התחושה בקרב השוטרים שכשהם יוצאים למשימות פינוי, המשימה האמיתית היא לדאוג לעצמם. "בשטח - אין לנו גב", הם אומרים.

ביום רביעי האחרון (13.2.08) הודיע מזוז, כי הוא מעניק חסינות מפני העמדה לדין של מפגינים שלכאורה נפגעו מידי שוטרים במהלך פינוי המאחז שבות עמי. המפגינים יוכלו להתלונן במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וזאת מבלי שיפלילו עצמם על עצם השהייה במאחז בזמן הפינוי.

לפני מספר שבועות הורה שר הביטחון אהוד ברק על הנהגת מדיניות אכיפה מחמירה נגד הנוכחים בהתנחלות שבות עמי, על פיה יש להעמיד לדין את הנוכחים במאחז בזמן הפינוי, על עצם הימצאם שם, בגין חדירה לשטח צבאי סגור. אנשי ארגון "זכויות האדם ביש"ע" זעמו על ההחלטה ויזמו פניה למזוז. הם ביקשו להעניק חסינות לאלו שמבקשים להגיש תלונות נגד שוטרים וחוששים שבכך יפלילו עצמם בעבירת השהייה, וגם קיבלו.

"משימת החסינות - הפללת שוטר"

"זה כמו בהישרדות, רק שהפעם משימת החסינות היא הפללת שוטר", אומרים השוטרים. מאז הודעתו של מזוז נוצר מצב בו השוטרים חוששים שמפגינים ינסו להקדים את הגעת המשטרה אליהם בכך שיגישו תלונת שווא ויזכו בחסינות. "מעמידים אותנו עם הגב לקיר ונותנים גיבוי לפעילי ימין להיכנס בנו ולהוציא עלינו את הכעס שיש להם על הממשלה. למה אף אחד בצמרת המשטרה לא יוצא נגד ההחלטה?". במשרדו של מזוז ביקשו להדגיש כי החסינות לא תינתן למפגינים שנהגו באלימות, תקפו שוטרים או ארגנו התקהלות בלתי חוקית. מבחינת השוטרים ההבהרה לא תמנע את המצאת התלונות אלא רק תביא למצב של מילה כנגד מילה בין המפגינים לבינם.

למרות הצהרת מזוז, מדברי השוטרים עולה כי כנראה שלא נהיה עדים בזמן הקרוב לתופעת סרבנות מצדם. מאידך גיסא, התבטאות שוטר שאומר: "כשראש הממשלה שולח אותי לפנות, אני אחשוב פעמיים אם לעשות את העבודה שלי כמו שצריך", מעידה על תופעה מדאיגה בקרב השוטרים בשטח. "בכל פעם מגבילים אותנו יותר", הם אומרים, "אנחנו מבצעים את החלטות הממשלה, אבל היא במקביל לא נותנת לנו גיבוי".

בארגון משפחות השוטרים זועמים על הודעת מזוז שגררה פניות רבות לארגון מצד שוטרים מודאגים ומיואשים, ונשקלת התארגנות להגנה משפטית פרטית לשוטרים מול מח"ש. "אם המשטרה לא מגינה על השוטרים שלה - אנחנו נעשה את זה", נמסר לוואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully