וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר ממחצית ערביי ישראל עניים"

ניר יהב

16.2.2008 / 17:12

מרכז מוסאוא: למרות היציבות בעוני בישראל חלה עליה בשיעורי העוני בקרב המשפחות הערביות. "שיעור העוני במגזר מגיע ל-55%"

מול הטענות כי העוני נמצא בשליטה, במגזר הערבי טוענים כי נתוני העוני המתייחסים לאוכלוסיה הערבית מצביעים דווקא על עליה בשיעור המשפחות הערביות העניות. ממרכז "מוסאוא" נמסר כי שיעור העוני בקרב המשפחות הערביות גבוה פי ארבעה לעומת השיעור המקביל בקרב המשפחות היהודיות. לפי נתונים של המרכז, באוכלוסיה הערבית יש 150 אלף משפחות ערביות עניות ובהן יותר מ-400 אלף ילדים ערבים עניים. "המשך הצמיחה במשק וצמצום שיעור האבטלה לא עזרו להקטין את מימדי העוני בחברה הערבית", טוענים במוסאוא.

מנתונים שאסף המרכז עולה כי במחצית הראשונה של 2007 שיעור העוני הגיע לכ-54.8% בהשוואה ל-54% בשנת 2006 ו-51.2% במחצית הראשונה של 2006. במקביל, שיעור העוני בקרב המשפחות היהודיות במחצית הראשונה של 2007 היה כ-15.2% בהשוואה ל-15.4% במחצית הראשונה של 2006.

מאחורי המספרים יש אנשים

אמין פארס, מנהל היחידה הכלכלית חברתית, במרכז "מוסאוא", מסר בתגובה כי "שוב אנו מזכירים כי בלי השקעות מסיביות בתשתיות ובעידוד התעסוקה בחברה הערבית מצד הממשלה ובלי השקעות מצד הסקטור העסקי ושיתוף הצעירים והצעירות הערביים במעגל התעסוקה והיזמות העסקית, נמשיך לראות נתונים אף חמורים יותר בכל הנוגע למצוקה הכלכלית החברתית בישובים הערבים. יש לזכור כי מאחורי המספרים יש אנשים, ילדים ומשפחות רבות שמחכים לפתרון שבאחריות הממשלה".

  • עוד באותו נושא:
  • עוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully