וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הגביר כוננות בדרום לבנון

ניר יהב

16.2.2008 / 11:14

לפי עיתון לבנוני, 50 אלף לוחמים הוצבו באזור ומרכזים פוליטיים וקהילתיים פונו מיושביהם. "החודשים שלאחר חיסול מורנייה יהיו טעונים"

לאור חיסולו של בכיר חיזבאללה, עימאד מורנייה, הארגון מגביר את הכוננות לקראת עימות אפשרי. העיתון הלבנוני "א-ספיר" מדווח הבוקר (שבת) כי בשעות האחרונות הגביר חיזבאללה את רמת הכוננות שלו הכוללת 50 אלף לוחמי הארגון.

העיתון מדווח עוד כי רוב המרכזים הפוליטיים והקהילתיים של הארגון פונו מאנשים וכי הסורים והאירנים סיכמו ביניהם על כך שקיים סיכוי שהחודשים הקרובים "יהיו טעונים במתח, בעיקר לאחר חיסולו של מורנייה ולאחר הכישלון האמריקאי בעירק ובאפגניסטן".

במקביל מפרסם הבוקר העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, מפי מקורות בכירים כי העמדות שמשמיע מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, ביחד עם העמדות שמביעים מנהיגי אירן והכוננות שהוכרזה בקרב הפלגים הפלסטינים, מעידים על כך שנוצר "מצב חדש שכולל אפשרות לפריצת עימות קשה עם ישראל".

המקורות מסרו עוד לעיתון, כי נעצרו חשודים שאינם ערבים בחשד למעורבות בחיסול של קצין המבצעים של חיזבאללה עימאד מורנייה השבוע. עוד דווח, כי בכירים בממשל הסורי מעלים חשד כי בחיסול היו מעורבים גם גורמי ביון ערבים. עדיין לא ידועה זהותם של העצורים.

אתמול אמר מקור לבנוני המקורב לחיזבאללה לאתר חדשות ירדני כי הארגון מאשים בכירים בחמאס היושבים בדמשק בפירצה הביטחונית החמורה שסייעה לחסל את קצין המבצעים של חיזבאללה, עימאד מורניה. לדברי המקור, עיתוי חיסולו של מורנייה אינו מקרי. המקור מציין כי לאחר שביקר באחד המטות הביטחוניים של חמאס בדמשק, ארגוני ביון מערביים פוצצו את מכוניתו וחיסלו אותו. המקור ציין עוד כי קיים קשר בין חיסולו של מורנייה לבין הימצאותו של קצין מודיעין אמריקאי בדמשק, האחראי על "העבודות השחורות" ב-CIA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully