וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

16.2.2008 / 0:24

הנאסד"ק ירד ב-0.5%, הדאו ג'ונס איבד 0.24%. ה-s&p500 עלה בשיעור זניח של 0.08%. שבוע המסחר בכללותו היה חיובי

המסחר בוול סטריט נסגר הערב במגמה מעורבת וסיים שבוע מסחר חיובי. מדד הדאו ג'ונס ירד בשיעור מתון של 0.23% לרמה של 12,647 נקודות. למרות הירידה מסכם המדד עלייה של 1.4% השבוע. מתחילת פברואר איבד הדאו ג'ונס 2.4% מערכו ומתחילת השנה הוא ירד בכ-6.9%. מדד ה-S&P 500 עלה היום בשיעור זניח של 0.08% לרמה של 1350 נקודות, כאשר אף הוא סוגר שבוע חיובי עם עלייה מצטברת של 1.4%. מתחילת פברואר איבד המדד כ-2.1% מערכו ומתחילת השנה הוא ירד בכ-8.1%. מדד הנאסד"ק איבד היום כ-0.5% לרמה של 2321.8 נקודות והוא משלים בכך עלייה שבועית של 0.74%, ירידה של 2.85% מתחילת החודש וצניחה של 12.5% מתחילת 2008.

בוול סטריט, כך אומרים הפרשנים הכלכליים, "מריחים את החום" של יום שישי. לאחר מידע שלילי נוסף שהתקבל בשעות האחרונות, ובראשו העובדה שמחירי הסחורות שיובאו לארה"ב בינואר התייקרו (דבר שעשוי לייצר אינפלציה ולפיכך מפחית את הסיכויים להורדת ריבית), וכן ההערכות לגבי המשך המחיקות של הגופים הפיננסיים שפירסם הבנק השוויצרי UBS.

החששות בוול סטריט לגבי מדד אמון הצרכנים, הנותן אינדיקציה לגבי האופטימיות או הפסימיות של הצרכנים בארה"ב ומשמש כתחזית למצב המשק, אותו מפרסמת אוניברסיטת מישיגן - התאמתו. מדד בטחון הצרכנים נפל החודש לרמה של 69.6 לעומת 78.4 בינואר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 74.

בנוסף ברקע ישנן ההתבטאויות של נגיד הבנק הפדרלי הנוכחי, בן ברננקי והנגיד הקודם, אלן גרינספן שדיברו על רמת הסיכויים למיתון. גרינספן חזר על דבריו כי הסיכויים למיתון עומדים על כ-50% ואילו ברננקי ניסה לעודד את השווקים, כהרגלו, לאחר שאותת כי ימשיך להפחית ריבית כדי להימנע מכניסה למיתון.

המניות שנמצאות בכותרות היום בוול סטריט הן של UBS עצמו לאחר שניתוח של סיטי העריך כי הבנק עצמו יצטרך למחוק עוד כ-12 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי. מניית UBS משילה כ-2.7%. סיטי איבדה כאחוז מערכה. חברת Best Buy איבדה 2.5% מערכה לאחר תחזיות שליליות של המכירות במגזר האלקטרוניקה.

מניית ברקשייר האת'אוואי (BRK.A) של וורן באפט ריכזה אף היא עניין ועלתה ב-0.36% לאחר שבאפט התבטא על כך שהוא מתכוון לבצע רכישות של מניות. באפט אף רכש מניות של חברת המזון קראפט (KFT) שמניותיה הוסיפו 6.9%. קראפט פוד היא רשת זכיינים, המייצרת ומשווקת חבילות של מזון ומשקאות בארה"ב, אירופה, דרום אמריקה, המזרח הרחוק והמזרח התיכון ובאפריקה. החברה נסחרת בשווי של כ-48 מיליארד דולר

כמו כן, חשף באפט כי הוא מחזיק מניות של חברת גלקסו-סמית'-קליין (GSK) שמניותיה עלו ב-2% בעקבות הדיווח.

בקרב מניות הטכנולוגיה, מיקרוסופט (MSFT) ירדה ב-0.3%, זאת על רקע אי הוודאות לגבי רכישת חברת יאהו (YHOO) שאיבדה כ-1.1%. מניית חברת אפל (AAPL) איבדה כ-2.2%. מניית גוגל מאבדת 1.1%.

בקרב הישראליות בולטות החברות שפירסמו לאחרונה את דו"חותיהן ובראשן טבע (TEVA) שפירסמה השבוע דו"חות פושרים יחסית. המניה סגרה את המסחר ללא שינוי. כמו כן, עוררה עניין חברת נייס (NICE) שפירסמה דו"חות שלשום וירדה כ-0.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully