וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תשגר 2,000 שוטרים לקוסובו

16.2.2008 / 10:01

זאת, יום לפני שמתכננת הפרובינציה האלבנית להכריז עצמאות ולהתנתק מסרביה. בהצבעה באיחוד האירופי היה רוב מוחלט למהלך

האיחוד האירופי אישר היום (שבת) את שיגורם של כ-2,000 שוטרים חמושים לקוסובו, יום לפני שמתכננת הפרובינציה להכריז על עצמאותה ולהתנתק מסרביה. מדינות אירופה שתומכות ומגבות את המהלך, אישרו את המשימה בשעות הבוקר המוקדמות. אף אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד לא התנגדה למשימת השיטור.

התכנית היא כי לאחר שתכריז הפרובינציה בעלת הרוב האלבני על עצמאותה, ייקח על עצמו כוח המשטרה שישלח משימות של שמירה על הסדר, שיפוט ואדמיניסטרציה אזרחית. הכוח יחליף למעשה באופן חלקי את כוח האו"ם המוצב באזור.

אתמול הושבע נשיא סרביה בוריס טדיץ', שהחל את כהונתו השנייה לאחר שניצח החודש בבחירות את מועמד הלאומנים ניקוליץ'. "לעולם לא אפסיק להילחם למען קוסובו שלנו", הצהיר טדיץ', אך הוסיף כי הוא מתכוון במקביל לא לחדול מלהאבק על כניסתה של סרביה לאיחוד האירופי.

ואולם, על המרוץ הסרבי אחר הכניסה לאיחוד האירופי מוטל צל כבד. לדברי ראש הממשלה הסרבי ווז'יסלב קוסטוניצה, סרביה לא תוכל להיכנס לאיחוד האירופי, אם מדינות האיחוד יתמכו בעצמאותה של קוסובו.

בקוסובו מתגוררים 2 מיליון אלבנים שמהווים כיום 90 אחוז מהאוכלוסיה. סרביה ובעלת בריתה רוסיה טוענות שזכותה ההיסטורית של סרביה על קוסובו חשובה יותר מזכות ההגדרה העצמית של האלבנים בחבל. בעבר הציעה סרביה לקוסובו אוטונומיה, בתנאי שזו תישאר תחת שליטה סרבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully