וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העובדים הגדול בארה"ב תומך באובמה

15.2.2008 / 18:04

עוד מפלה להילרי קלינטון: ארגון עובדי השירות הודיע על תמיכתו בסנטור מאילינוי. נקודת האור היחידה לקלינטון: ניצחה בפריימריז בניו מקסיקו

הסנטור ברק אובמה ממשיך לצבור מומנטום במירוץ על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. הסנטור מאילינוי זכה היום (שישי) בתמיכתם של ארגון העובדים הגדול במדינה ושל חבר קונגרס מג'ורג'יה, שעד כה היה ידוע כאחד מתומכיה הגדולים של הילרי קלינטון.

איגוד עובדי השירות (SEIU) נחשב לארגון עם כוח אלקטורלי רב בשל מליון ו-800 אלף החברים בו, שרובם פעילים במפלגה הדמוקרטית. בשל כוחו הרב, עסקו בשבועות האחרונים נציגיהם של שני המתמודדים בשתדלנות כדי להבטיח את תמיכתו במועמדותם.

במקביל, חבר הקונגרס ג'ון לואיס שנחשב עד עתה לאחד מתמוכיה של קלינטון, הודיע במפתיע על תמיכתו באובמה. "בימים האחרונים, חל גל עצום של שינוי ותקווה, ואני רוצה לקחת בו חלק", אמר לואיס. זוהי מפלה גדולה לקלינטון, שכן לואיס היה אחד מהמנהיגים האפרו-אמריקנים היחידים שתמכו עד כה במועמדותה של קלינטון.

עם זאת, לקלינטון יכלה להתנחם הלילה עם היוודע ניצחונה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בניו מקסיקו. הבחירות במדינה נערכו כבר לפני שבועיים, אולם התוצאות פורמו רק הלילה בשל הזמן הרב שארכה ספירת הקולות במדינה.

בצד הרפובליקני, הסנטור ג'ון מק'קיין קיבל חיזוק משמעותי למעמדו במפלגה עם הודעתו של יריבו לשעבר במירוץ מיט רומני על תמיכתו במועמדותו. במסיבת עיתונאים משותפת אמר רומני כי "מק'קיין הוא גיבור אמריקאי אמיתי". גם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, שעד כה ניסה לשמור על נייטרליות במירוץ, צפוי להודיע על תמיכתו במק'קיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully