וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר החדש: האלוף עידו נחושתן

יהושע בריינר

15.2.2008 / 11:56

ברק אישר היום את מינוי של האלוף נחושתן. ראש מטה חיל האוויר תא"ל אמיר אשל, שהתחרה על התפקיד, ישאר בתפקידו

שר הביטחון אהוד ברק אישר היום את מינויו של האלוף עידו נחושתן לתפקיד מפקד חיל האוויר, במקומו של האלוף אליעזר שקדי. נחושתן, המכהן כיום כראש אגף התכנון בצה"ל, שימש בעבר כראש המטה של חיל האוויר והוא צפוי להיכנס לתפקידו החדש בעוד מספר שבועות. שקדי, המסיים קדנציה של קרוב לארבע שנים, צפוי לפרוש מצה"ל.

מול עידו נחושתן (50) התמודד על התפקיד גם ראש מטה חיל האוויר הנוכחי תא"ל אמיר אשל. אשל, הנחשב ל'מטאור' בחיל האוויר בשל התקדמותו המהירה, צפוי להישאר בתפקידו. גם ראש להק אוויר, תא"ל יוחנן לוקר, צפוי להישאר בתפקידו.

נחושתן התגייס לחיל האוויר ב-75'. הוא סיים את קורס הטייס בהצטיינות כטייס קרב וב-89' כבר פיקד על טייסת 'נשר הזהב' המפעילה את מטוסי האף-16. לאחר מכן מונה לתפקיד מפקד טייסת 'עקרב'. ב-93' הועלה לדרגת אלוף משנה ובהמשך מונה למפקד בסיס חיל האוויר בחצור. ב- 2000 העולה לדרגת תת אלוף ומונה לראש להק המודיעין , וב-2004 מונה כאמור לראש מטה החיל.

רבים מייחסים את מינויו של נחושתן, הנחשב לעוף וותיק בחיל האוויר, לתפקיד ראש אגף התכנון לעובדה כי נחושתן נחשב למקורבו של הרמטכל דאז דן חלוץ. חלוץ בעצמו המליץ ואישר את העלתו של נחושתן בדרגה ואת מיניו לתפקיד ראש אג"ת. על אף היותו קצין בכיר בעת מלחמת לבנון השנייה, לא דבק בו כתם דו"ח וינוגרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully