וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "אני צריך לשאת באחריות"

15.2.2008 / 10:22

בראיון ל"ידיעות אחרונות" מודה דן חלוץ בטעויות, לא אומר מילה רעה על אולמרט ופרץ, ולא סולח לבוגי. גם הוא מרגיש החמצה

"הרגע הקשה ביותר שעבר עלי במלחמה היה כשהבנתי שאנחנו לא מספקים את הסחורה. שאנחנו לא נותנים את התשובה שחשבתי ואני עדיין חושב, שאנחנו יכולים לתת. היציאה למהלך הקרקעי האחרון היתה נכונה ונדרשת, אבל לא ציפיתי שלא נצליח לטפל בירי על העורף. המילה 'החמצה' מבטאת גם את התחושה שלי". כך אמר דן חלוץ, רמטכ"ל מלחמת לבנון השנייה, בראיון ל"ידיעות אחרונות".

חלוץ לא מצטער על כך שהתפטר. "הבאתי לידי ביטוי את מה שהאמנתי בו: שאני צריך לשאת באחריות". לעומת זאת, הוא סבור שראש הממשלה אהוד אולמרט לא צריך להתפטר. לדבריו, "הוא קיבל החלטות בדרך ראויה, העבודה לצדו הייתה זכות". חלוץ מציין כי קרא את הדו"ח יותר מפעם אחת ולא מצא בו דבר שלא ידע, "כי הוא התבסס על התחקירים שעשינו בצבא. הוא תיאר את הדברים כהוויתם".

הרמטכ"ל לשעבר טוען כי מעולם לא אמר שחיל האוויר יכריע במערכה, "למרות שאני מאד גאה בו. להיפך, אמרתי שלא יהיה כאן נוק אאוט". לשאלה האם לא עדיף היה לחכות כמה ימים לפני פעולה רחבה, ענה חלוץ כי "הממשלה היא המחליטה. לא העליתי את האופציה לחכות. אמרתי שיש אפשרות לא לעשות כלום. אני לא מצטער, אם היינו מחכים, לא היינו עושים כלום", הסביר חלוץ. "לומר שאני הובלתי באף את השרים זה חלק מהרדידות. את מי? את ארבעת שרי הביטחון שישבו שם? את פואד, פרס, מופז ופרץ?"

יעלון - אדם בלתי ראוי

חלוץ מודה כי טעה בעיתוי גיוס המילואים, וכי היה צריך לגייס אותם גם אם לא היה צריך להפעיל אותם מהתחלה. לעומת זאת, אמר כי היה ממליץ גם היום להגיב בזמן החטיפה במלוא העצמה ולהפציץ תשתיות אזרחיות בלבנון. לדבריו, יכול היה להפיק יותר מהידע הקולקטיבי של האנשים סביבו. לגבי אי המוכנות של הצבא שנחשפה במערכה אמר חלוץ כי "לא הופתעתי מהבעיה, אלא מעוצמתה. יש פה משהו עמוק, שנובע בין היתר מכך שצה"ל עסוק במשך יותר מ-20 שנה במשימות שאינן צבאיות טהורות. המפקדים של היום נולדו לתוך המציאות הזאת".

לזכותו של שר הביטחון בזמן המלחמה, עמיר פרץ, הוא זוקף את תקיפת הטילים ארוכי הטווח בלילה הראשון, "בניגוד לעמדתם של חלק מראשי הצבא – החלטה חכמה מאד לטעמי". היחיד שהוא לא סולח לו הוא קודמו בתפקיד, משה "בוגי" יעלון. "אני לא מוחל לו פעמיים: על חוסר הקולגיאליות שלו ועל אי אמירת אמת. ההאשמה שלו על הספין המושחת: איזו רשעות. האדם הזה הוא אדם לא ראוי. לא ראוי היה שיהיה המפקד שלי, ולא ראוי שיחזור למעגל של מקבלי ההחלטות", אמר חלוץ ל"ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully