וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטו אופ: מאובמה ועד קניה

שי אילן

15.2.2008 / 10:24

נפתח בעוד חגיגת ניצחון של הסנטור מאילינוי, נסייר באיזורי המתיחות בפקיסטן, עירק וקניה ונקנח בג'ירף המתגפף עם אימו

ברק בשמי הבירה -

ברק אובמה ניצח השבוע בפריימריז במדינות הגובלות בנהר הפוטומק - וירג'יניה, מרילנד ו-וושינגטון הבירה. אחרי הניצחונות הללו, הוא עבר להוביל את המרוץ במספר הצירים שלזכותו. ההפרש עדיין קטן ועתיד הפריימריז עדיין לא הוכרע, אבל אם וירג'יניה השמרנית הצביעה בעדו, סיכוייו לנצח את הילרי קלינטון נראים טובים. (כתב: שי אילן)

שסע לבנוני -

ממשלת לבנון ערכה עצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר רפיק אל חרירי בביירות. על פי הסברה, סוריה היא שאחראית לרצח חרירי. באותו יום נערכה לווייתו של עימאד מורנייה, ממנהיגי חיזבאללה שהתגורר בסוריה, ברובע א-דאחייה בעיר. בלבנון השסועה עדיין לא הסכימו הפלגים השונים על בחירת נשיא, תהליך המסמל את הקרע בין תומכי סוריה למתנגדיה.

שגרת מוות -

מכונית תופת הרגה השבוע ארבעה בני אדם ופצעה 28 ברובע סאדר סיטי בבגדד, פיגוע אחד מיני רבים. גם אחרי המהפך לכאורה שחוללו האמריקאים בעירק, עם הפחתת מעשי האלימות, האיבה בין הפלגים הדתיים והפוליטיים במדינה נמשכת. אל קאעדה, שמלכתחילה הייתה גורם לא משמעותי, אולי נחלשה, אבל הסכנה הטמונה במלחמת אזרחים בין השיעים לסונים לא חלפה.

משבר בפיליפינים -

נשיאת הפיליפינים, גלוריה מקפגל ארויו, שרדה בשנים האחרונות כמה מהלכי הדחה וכמה ניסיונות הפיכה. כעת התחדשו הקריאות להדחתה, בגלל שחיתויות וקבלת שוחד. הנשיאה, הנתונה בחקירה, תשרוד כנראה גם את גל המהומות הנוכחי, בזכות תמיכה הצבא והבית התחתון של הקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מתיחות בפקיסטן -

תומכי מפלגת העם הפקיסטנית, בראשות בעלה של בנזיר בוטו, אסיף עלי זרדרי, קוראים בעצרת סיסמאות נגד הנשיא פרווז מושרף. פקיסטן נתונה במתח רב לקראת הבחירות שיערכו ביום שני. החשש הוא שמפלגות האופוזיציה לא יקבלו את תוצאות הבחירות, ופקיסטן תידרדר לאנרכיה.

הגברת עם הצבעונים -

נשיאת הודו פרטיבה פטיל מציגה בפני התקשורת את הצבעונים בגן "מוגאל" שבארמון הנשיאות. הגן עוצב על ידי סר אדוארד לוטיינס הבריטי, בהשראת גני קשמיר. הגנים נחשפו לתקשורת השבוע בפעם הראשונה. בשבוע הבא הם יפתחו לכלל הציבור.

צעדה אדומה -

ארגון העובדים הבסקי הגדול "לאב" אירגן השבוע שביתה כללית בחבל. העובדים צועדים בתמיכה במפלגת השמאל הבדלנית, ה"בטאסונה", ש-14 מחברי המועצה הלאומית שלה נעצרו. לאחרונה החריף העימות בין הגורמים בחבל הבאסקים, הדורשים עצמאות מספרד, לבין השלטונות.

פרחים בקניה -

עובדת קנייתית קוטפת פרחים לקראת יום האהבה, שנחגג השנה במדינה באווירה קשה. העיר העיקרית בקניה בה מגדלים ורדים היא נאיוואשה, הנמצאת באזור בו לאופוזיציה יש רוב. מגדלי הוורדים באזור קיוו שהפגיעה בעסקים תהיה מינימלית, למרות המתיחות והעימותים האלימים שאירעו באזור.

אחלה קרח -

המחליקה האמריקאית ביאטריסה ליאנג מפגינה וירטואזיות באליפות העולם בהחלקה אומנותית על הקרח בקוריאה הדרומית. ליאנג ביצעה תרגיל לפי המוזיקה של "שוליית הקוסם" מאת פול דוקא. לצערה היא הגיעה רק למקום החמישי, אחרי שבזמן התרגיל נפלה בעת ביצוע מהלך מסובך.

ג'ירפות בהמבורג -

הג'ירפון בן החודש קומבוקו יוצא בפעם הראשונה עם אימו אטושה לטיול מחוץ למכלאה בגן החיות בהמבורג. קומבוקו אמנם לא פרוותי כמו הדובונת פלוק מגן החיות בנירנברג, אבל הגן המקומי בהמבורג, שהתקנא בגני החיות המתפארים בדובי הקוטב שלהם, מנסה למתג את הג'ירף כסמל מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully