וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז יעניק חסינות לשוהי מאחז בלתי חוקי

פנחס וולף

14.2.2008 / 23:33

החסינות תאפשר למתנחלים להתלונן נגד שוטרים בגין תקיפה בעת פינוי מאחז "שבות עמי". בין התלונות: הטרדה מינית ומעצר שווא

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יעניק חסינות מפני הפללה עצמית לשוהי המאחז הבלתי חוקי "שבות עמי" שליד קדומים. המתנחלים מבקשים להגיש תלונה בגין תקיפה נגד שוטרים שניסו לפנות אותם.

לטענת המתנחלים, שר הביטחון, אהוד ברק נענה לפניית ארגון "יש דין" והורה למשטרת מחוז ש"י לנקוט אכיפה מחמירה כלפי הנוכחים ב"שבות עמי". כתוצאה מכך הוגשו עשרות כתבי אישום נגד המעורבים בקיום המאחז.

בשל כך, מתנחלים הטוענים שהותקפו על ידי שוטרים פחדו להעיד כדי לא להפליל את עצמם על עצם השהייה במקום. עו"ד חיים כהן, המייצג את ארגון "זכויות אדם ביש"ע", פנה בבקשה למזוז להעניק חסינות למפגינים שיבקשו להעיד נגד שוטרים. בין המקרים המוצגים במכתב ליועץ המשפטי לממשלה: הטרדה מינית נגד אחת השוהות, מעצר שווא וגניבת מצלמה.

"לאור בחינת הדברים, אבקש להשיבך כי קיבלנו את בקשתכם, ולא יינקטו הליכים פליליים נגד עדים המתלוננים", כתב עו"ד רז נורי, עוזר בכיר ליועץ המשפטי. עם זאת, מדגיש נורי, כי מי שנהג באלימות, תקף או ארגן התקהלות בלתי חוקית לא יזכה לחסינות.

זהו המקרה השלישי בו מעניק מזוז חסינות למתנחלים. הפעם הראשונה היתה לאחר פינוי עמונה, כשבעקבות החסינות הגישו עשרות אנשים תלונות נגד שוטרים שהשתתפו בפינוי. גם לאחר בניסיונות העליה לחומש במהלך החודשים האחרונים חזר על עצמו התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully