וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנסראללה אין אינטרס לצאת למלחמה"

יהושע בריינר

14.2.2008 / 17:46

מפקד חזית הצפון במלחמה מציע להתייחס ברצינות לדברי מזכ"ל חיזבאללה, ולהזהר מפעולות טרור, בעיקר נגד ישראלים בחו"ל

"נסראללה כבר לימד אותנו בעבר שראוי לנו להתייחס לדבריו ברצינות", כך אמר לוואלה! חדשות האלוף במיל' אייל בן ראובן, שהיה מפקד חזית הצפון במלחמת לבנון השנייה, בתגובה לנאומו התקיף של מנהיג חיזבאללה היום בהלווית עימאד מורנייה. "מגרש הפעילות של נסראללה הוא רחב מאוד - כמו מטרות ישראליות בחו"ל או אירוע חבלני בעל תודעה ציבורית גבוהה", אומר בן ראובן, "וכפי שניתן לראות מהעבר, הוא כמעט חסר גבולות בנושא הזה".

עם זאת, בן ראובן מעריך כי לנסראללה אין אינטרס לצאת למלחמה עם ישראל כמו ביולי 2006. "כיום הארגון נמצא במצב לא קל בתוך לבנון עצמה: חיזבאללה נפגע בצורה קשה במלחמה, וכן לבנון נפגעה, ולכן בהיסט האסטרטגי שלו, נסראללה יזכה ללגיטימציה נמוכה מאוד מהמגרש הלבנוני ליציאה למהלך של מלחמה", הסביר בן ראובן.

חיסול מורנייה אתמול, והאצבע המאשימה שהפנו בעולם הערבי כלפי ישראל כאחראית לאירוע, הביאו להגברת הכוננות בצה"ל ובמערכת הביטחון. דברי נסראללה היום, לפיהם הוא מוכן למלחמה עם ישראל, חיזקו את ההערכות כי הארגון ינסה לבצע פיגועי נקמה.

בן ראובן סבור כי נאום נסראללה כוון לאוזני האיסלם הקיצוני. "ההצהרות התוקפניות שלו כלפיי ישראל נאמרו במטרה ברורה לתת לגיטימציה לפעולה של המדינות והארגונים הקיצוניים". לדבריו, חיסול מורנייה פגע קשות בחיזבאללה, וכעת נסראללה נאבק להשאיר את הארגון מעל פני המים.

"הוא בעיקר רוצה לומר 'נפגעתי, אבל עוד לא אמרתי את המילה האחרונה', ולכן צריך לקחת בחשבון שהוא ירצה לבצע פעילות אלימה", אמר. עם זאת, ראובן הוסיף כי "לזכותו של נסראללה יאמר שבדרך כלל צריך להקשיב לדברים שהוא אומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully