וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אסתפק בתפקיד ראש הממשלה"

טלי גולדשטין

14.2.2008 / 17:02

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנאם בוועידה השנתית האחרונה שלו בקרמלין, חזר ואמר כי יכוון טילים לעבר שכנותיו אם יעלה הצורך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חזר היום (חמישי) על איומו כי יכוון טילים רוסים לעבר ארצות סובייטיות לשעבר במידה ואלו יתירו לארצות הברית לפרוס בשטחן מערכות טילים. בהתייחסו לתוכניות ארצות הברית להציב מערכות טילים בפולין ובצ'כיה, אמר פוטין: "המומחים שלנו מעריכים כי מערכות אלו מאיימות על הביטחון הלאומי, ואם דבר זה יתברר כנכון, נאלץ להגיב בהתאם".

פוטין, שנאם בוועידה השנתית האחרונה שלו במהלך שמונה שנות כהונתו בקרמלין, הוסיף: "אנו מזהירים אנשים מבעוד מועד: אם תנקטו בצעדים, נאלץ להגיב". עוד אמר פוטין כי טילי רוסיה עלולים להיות מכוונים גם כלפי אוקראינה – שהנהגתה הפרו מערבית חותרת כיום לחברות בנאט"ו – במידה וזו תציב בשטחה מערכת טילים אמריקאית. פוטין השמיע אזהרה דומה בפגישה שערך השבוע עם נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו.

פוטין כינה את כוונותיהן של ארצות הברית ושל מנהיגי פולין וצ'כיה להמשיך בתוכנית ללא קבלת אישור ציבורי "מעשה לא דמוקרטי".

שם מבטחו במדבדב

עוד אמר היום פוטין, המתכונן לסיום כהונתו כנשיא השנה, כי אין לו השגות לגבי האפשרות כי יכהן כראש ממשלה תחת ממשלו של הנשיא הבא של רוסיה. לדבריו, מעמד של "מספר 2" יעניק בידיו כוח מספיק. בעוד הנשיא קובע את המסלול העיקרי בו נעה המדינה, לראש הממשלה יש שליטה בתקציב, הוא קובע מדיניות כלכלית ואחראי על הביטחון הלאומי, הוסיף פוטין.

פוטין צפוי לוותר על כס הנשיאות במאי לטובת דמיטרי מדבדב, בן ברית וותיק שקרוב לוודאי יזכה בבחירות לנשיאות שייערכו ברוסיה במרץ. פוטין אמר כי יש לו אמון מוחלט במדבדב ואמר כי אינו מובך או מפחד להעניק לאדם כדוגמת מדבדב את הכוח.

"מעולם לא התפתיתי להישאר לכהונה שלישית. מעולם...מיומי הראשון כנשיא החלטתי כי לעולם לא אפר את החוקה הקיימת", אמר פוטין. עוד אמר פוטין כי בעוד למד להנות ממעמדו ומהתפקיד המשמעותי ששיחק בפוליטיקה העולמית, הוא מעולם לא הפך למכור. "יש המכורים לסיגריות, יש המכורים, אלוהים ישמור, לסמים ויש המכורים לכסף. אומרים כי ההתמכרות הגרועה ביותר היא לכוח. מעולם לא חשתי כך. אף פעם לא הייתי מכור לדבר", העיד על עצמו פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully