וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונוס נפלה קורבן לצנזורה הבריטית

14.2.2008 / 15:46

מנהלי האנדרגראונד בלונדון הורו להסיר פוסטר של יצירת אמנות מהמאה ה-16, בו נראית דמותה של ונוס ערומה, בטענה כי הוא פוגע

מנהלי הרכבת התחתית בלונדון אסרו על הצגתו של פוסטר שנשא את דמותה של אלת האהבה הרומאית ונוס, בטענה כי הוא נועז מדי לעיני הנוסעים. בפוסטר, שניתלה על קירות האנדרגראונד כדי לקדם את התערוכה הקרובה באקדמיה המלכותית לאמנות, ניתן לראות יצירת אמנות מהמאה ה-16 שצייר האמן הגרמני לוקאס כרנך.

האקדמיה המלכותית הביעה את זעמה עקב ההחלטה. "אנו מאוכזבים. ההחלטה מגוחכת", אמרה ראש המחלקה לתקשורת ושיווק של האקדמיה, ג'ניפר פרנסיס. "הציור הוא בן 500 שנים – זוהי יצירת אמנות של רב אמן", הוסיפה פרנסיס.

עם זאת, חברת "טרנספורט פור לונדון", המפעילה את רשת התחתית, לא הסכימה לשנות את דעתה. "מיליוני בני אדם נוסעים באנדרגראונד של לונדון מדי יום ואין להם זכות בחירה לגבי הפרסומות התלויות על קירות התחתית", אמר דובר החברה. "עלינו לקחת בחשבון את מגוון הנוסעים ולנסות שלא לפגוע באיש באמצעות הפרסומות", הוסיף.

תקני הפרסום בתחתית נקבעים על ידי חברת פרסום החוצות CBS אאוטדור. תקנון החברה קובע כי על הפרסומות אסור להראות "אנשים, נשים וילדים בתנוחות מיניות, או להציג דמויות עירומות או עירומות למחצה בהקשר מיני מפורש".

התחתית אסרה בעבר פרסומות של משחקי ווידיאו אלימים, פרסומת של המגזין "גיי טיימס" ופרסומת לוויברטור. האקדמיה מלכותית שקלה להוסיף רצועות שחורות על גבי חלקיה החשופים של דמות ונוס המופיעה בפוסטר, אך החליטה במקום להוציא מחדש את הפוסטר בגרסה מצונזרת לקראת התערוכה שתיפתח ב-8 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully