וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין מצרה על החרמת האולימפיאדה

טלי גולדשטין

14.2.2008 / 12:50

אתמול הודיע הבמאי סטיבן ספילברג כי הוא מחרים את המשחקים האולימפיים בעקבות קשריה של סין עם סודן

סין הביעה היום (חמישי) את צערה לגבי החלטתו של הבמאי סטיבן ספילברג להחרים את האולימפיאדה בבייג'ין. אתמול הודיע ספילברג כי לא יכהן כיועץ אמנותי לוועדה האולימפית בסין בעקבות קשריה של זו עם סודן. "אנו מביעים צער", אמר דובר משרד החוץ הסיני ליו ג'יאנצ'או. "כל ההכנות מתקדמות ללא תקלות. העם הסיני מוכן לעבוד עם אמנים בינלאומיים והמשחקים האולימפיים יהיו הצלחה מסחררת".

ספילברג האשים את סין בכך שאינה פועלת דיה על מנת ללחוץ על סודן לסיים את הסבל האנושי המתמשך בחבל דרפור. "המצפון שלי לא מאפשר לי להמשיך כאילו כלום לא קרה", אמר ספילברג בהצהרה. "בשלב זה, הזמן והאנרגיה שלי צריכים להיות מושקעים, לא בטקסי האולימפיאדה, אלא בלעשות כל שביכולתי על מנת להביא לסוף הפשעים הנוראים נגד האנושות הממשיכים לקרות בדרפור", אמר ספילברג. "ממשלת סודן נושאת במרבית האחריות על פשעים מתמשכים אלו, אך הקהילה הבינלאומית, ובמיוחד סין, צריכים לעשות יותר", הוסיף הבמאי.

תשעה זוכי פרס נובל כתבו אף הם מכתב לנשיא סין הו ג'ינטאו, הדוחק בו לשנות את המדיניות כלפי סודן. סודן, המחזיקה בעתודות נפט גדולות, מייצאת כשני שליש מהנפט שבבעלותה לסין. בתמורה, סין מוכרת נשק לממשלת סודן ומגינה עליה בפני מועצת הביטחון של האו"ם. סין ספגה ביקורת רבה מהקהילה הבינלאומית על כך שהיא מקיימת קשרים עם ממשלה שהוחרמה בגין תפקידה במשבר.

התקשורת הסינית: "החרם מעורר גועל"

התקשורת הסינית האשימה בתגובה את מדינות המערב בניצול האולימפיאדה על מנת ללחוץ על הממשלה ואמרה כי החרם "מגעיל" את העם הסיני. "הניצול המערבי של האולימפיאדה עורר גועל מיידי בקרב הסינים. מרבית הסינים הביעו תמיהה וזעם כלפי הלחץ המערבי. לדעתם, להטיל את האחריות על המתרחש בדרפור על סין המרוחקת זה ממש אבסורד", נכתב ב"גלובל טיימס", צהובון המזוהה עם המפלגה הקומוניסטית.

הוועדה האולימפית בבייג'ין אמרה כי ממשלת סין נוקטת באמצעים בלתי פוסקים על מנת לפתור את המשבר בדרפור. "קישור דרפור לאולימפיאדה לא יעזור לפתור את הנושא והוא אינו עולה בקנה אחד עם רוח האולימפיאדה המפרידה ספורט מפוליטיקה", נמסר בהצהרה.

המשבר בחבל דרפור פרץ בתחילת 2003 כשסכסוך אלים בין מיליציות מקומיות התפשט לכדי רצח של כ-200,000 תושבים סודנים ותופעות חמורות של פגיעה בזכויות אדם. מאות אלפים אולצו לעזוב את כפריהם ולברוח למקומות אחרים בסודן ומחוצה לה. כמה עשרות פליטים הגיעו וממשיכים להגיע לישראל, לרוב דרך הגבול המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully