וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים נגד הדור השלישי

14.2.2008 / 12:46

האלוף אלי מרום הורה לכל קציני החיל להחליף את מכשירי הדור ה-3 שברשותם למכשירים ללא מצלמה. הסיבה: חשש מדליפת מידע

בזמן הפנוי בין הפעילות הימית מול חופי עזה ומבצעים סודיים של שייטת 13, מצא לעצמו מפקד חיל הים האלוף אלי (צ'ייני) מרום אוייב חדש: מכשירי הטלפון הניידים מהדור השלישי. לוואלה! חדשות נודע, כי מרום הורה לאחרונה לכל קציני החיל להחליף את כל מכשירי הטלפון הניידים הכוללים בתוכם מצלמה לטלפונים ניידים מהדגמים הישנים. בחודשים הקרובים הוא צפוי לתת הוראה דומה גם לחיילי החובה המשרתים בחיל. לדברי קצינים בחיל הים, ההוראה באה בעקבות חשש של מפקד החיל שתמונות שיצלמו אנשי החיל בבסיסים לטלפונים הניידים שלהם יודלפו לציבור.

בשלב הראשון יתבקשו החל מאפריל הקרוב רק החיילים ואנשי הקבע המשרתים בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה להחליף את המכשירים. כחודשיים לאחר מכן יאלצו כל אנשי החיל, כולל קצינים בכירים, להחליף את מכשיריהם.

ההוראה החדשה גרמה לקצינים רבים בחיל להרים גבה. "באמת מצפים שנחליף את המכשירים האישיים שלנו למשהו מיושן?", אומר לוואלה! חדשות איש קבע בחיל הים, "ככה הם נלחמים בביטחון מידע? זה מגוחך".

איסור גורף על שימוש בנייד בבסיסים

אולם מרום אינו מסתפק רק במלחמת חורמה נגד מכשירי הדור השלישי. באחרונה אסר על שימוש כלשהו בטלפון נייד בשטח בסיס חיפה. לחניכי הקורסים מותר לדבר בטלפון הנייד אך ורק בחדרי המגורים שלהם. על פי ההוראה, כל חייל שייתפס מדבר בטלפון נייד בשטח הבסיס, יישפט בדין משמעתי. ההוראה אינה חלה על קצינים ואנשי קבע המחזיקים ברשותם טלפונים ניידים צה"ליים של 'מירס'. הוראה זו באה בין היתר מהחשש כי החיילים יצלמו כלי שיט בטלפון הנייד שלהם, ולאחר מכן יפיצו אותם באינטרנט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות חשש מדליפת מידע ביטחוני לא נשלט ובהתאם לפקודת מטכ"ל הוחלט כי כל באי הבסיסים בחיל יימנעו מלהחזיק מצלמה, מכל סוג שהיא.
ההנחיה החדשה תכנס לתוקף לאחר שיוחלפו הטלפונים הניידים לקצונה הבכירה בחיל למכשירים ללא מצלמה מובנית וכן בתום תקופת הסתגלות, בת מספר חודשים, שתאפשר לכלל המשרתים בחיל לנהוג לפי הנחיה זו. כל זאת על מנת לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully