וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: קריקטורת מוחמד שוב פורסמה

טלי גולדשטין

14.2.2008 / 12:03

עקב מאסרם של 3 חשודים בתכנון התנקשות במאייר הקריקטורה השנויה במחלוקת, החליטו העיתונים בדנמרק לפרסמה שוב

12 עיתונים דנים פירסמו מחדש היום (חמישי) את אחת מ-12 הקריקטורות של הנביא מוחמד שעוררו את מחאת המוסלמים ברחבי העולם לפני שנתיים. פרסום הקריקטורה בא במסגרת המחאה נגד המזימה להתנקש באחד המאיירים וכהצהרת תמיכה בחופש הביטוי.

בהצהרה משותפת של העיתונים נאמר כי פרסום הקריקטורה מחדש נועדה על מנת להראות לציבור את התחייבותם לחופש הביטוי. המאייר קורט ווסטרגארד, יעד ההתנקשות המתוכננת, אמר: "באמצעות הקריקטורה רציתי להראות כיצד איסלמים פנטיים וטרוריסטים משתמשים בדת כסוג של נשק דתי. כמובן שמעולם לא שיערתי בנפשי תגובות כה חריפות".

אתמול חמשת העיתונים היומיים הגדולים בדנמרק – "יילנדס-פוסטן", "פוליטיקן", "ברלינסק טידנדה", "BT” ו-"אקסטרה בלדט" – פירסמו את הקריקטורה, המתארת את מייסד האיסלם מטמין פצצה בטורבן שלו. קריקטורה זו היתה השנויה ביותר במחלוקת כשהקריקטורות ראו אור לראשונה.

פרסום הקריקטורה בא בעקבות מאסרם שלשום של אזרח דני ממוצא מרוקאי ושני טוניסאים בחשד לתכנון הרצח של ווסטרגארד בן ה-73, מאייר העיתון "יילנדס-פוסטן". "יילנדס-פוסטן" היה הראשון שפירסם את הקריקטורות בספטמבר 2005.

הקריקטורות המדוברות פורסמו בספטמבר 2005. בעקבות הפרסום התעוררה מחאה נרחבת ברחבי העולם המוסלמי, נשרפו שגרירויות של דנמרק ושל מדינות שפרסמו את הקריקטורות בעקבותיה וכ-50 בני אדם נהרגו במהלך הפגנות במזרח התיכון ובאסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully