וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביירות: רבבות בהלוויתו של מורנייה

ניר יהב

14.2.2008 / 10:17

עשרות אלפים, בהם גם שר החוץ האירני, הגיעו להלוויתו של קצין המבצעים של חיזבאללה שחוסל בדמשק ולעצרת לזכרו של חרירי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

בשעות הצהריים החלה בביירות הלוויתו של בכיר חיזבאללה שחוסל אתמול בדמשק, עימאד מורנייה. אלפי בני אדם הגיעו לרובע א-דאחייה בעיר כדי להשתתף בהלוויה, ביניהם גם שר החוץ האירני, מנושהר מותקי, שגם נשא דברים. לאחר הלוויה צפוי מותקי לטוס לדמשק ולהיפגש עם בכירי הממשל.

בשעות הבוקר הגיעו רבבות לבנונים לעצרת לזכרו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי, שחוסל בשנת 2005. בכלי התקשורת בלבנון דווח על אלפי מכוניות ומאות אוטובוסים שעמדו בפקקים בדרכם לביירות.

בעצרת לזכר שלוש שנים לרצח חרירי תקף מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, את השלטון הסורי והאשים אותו בניסיון לכפות את עצמו על לבנון. אמין ג'ומייל קרא לפרלמנט הלבנוני לבחור את מישל סלימאן לנשיא לבנון "כדי לשמור על מוסד הנשיאות". גם סעד חרירי, מנהיג סיעת הרוב בפרלמנט הלבנוני ובנו של חרירי, נאם בפני ההמון והאשים את האופוזיציה בסיכול בחירתו של סלימאן לנשיא לבנון. לדבריו, "כל מי שניסה בעבר לפגוע בלבנון נכשל וגם בעתיד ייכשל".

כוחות הביטחון הלבנונים נקטו באמצעי ביטחון נוקשים על מנת לאבטח את העיר מחשש לעימותים בין תומכי חיזבאללה לבין רבבות הלבנונים שהגיעו לעצרת ונמנים עם המחנה האנטי-סורי במדינה השסועה. צבא לבנון וכוחות ביטחון הפנים התפרשו בעיר במטרה להבטיח ששני האירועים יעברו בשקט. בשל המשבר הפוליטי הקשה שבגללו לא מצליחים המחנות השונים בפרלמנט להסכים על מועמד לנשיאות, נחשבים החודשים האחרונים למתוחים מאוד.

הרבבות שהגיעו לעצרת, למרות מזג האוויר החורפי, נשאו את דגלי לבנון ותמונות של אל-חרירי. המפגינים קראו לחשוף את האמת שמאחורי חיסולו של אל-חרירי ולבחור את מפקד צבא לבנון, מישל סלימאן, לנשיא המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully