וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה משותף לגורילות ולבני אדם?

14.2.2008 / 4:10

חוקרים תיעדו לראשונה גורילות שמזדווגות פנים מול פנים. "מרתק לראות דמיון בין ההתנהגות המינית של הגורילות ושל בני אדם"

ליה, הגורילה הראשונה שנצפתה כשהיא משתמשת בכלים, הבטיחה לעצמה עוד מקום קטן של כבוד בהיסטוריה: היא הפכה להיות הגורילה הראשונה שצולמה בעת הזדווגות פנים מול פנים, בתנוחה שמזכירה תנוחה אנושית נפוצה.

צוות מהחברה לשימור חיי הטבע וממכון מקס פלנק בגרמניה צילם את הסצינה הלא שגרתית בפארק הטבע הלאומי של הרפובליקה בקונגו. למרות שחוקרים אחרים כבר דיווחו שראו גורילות מזדווגות בתנוחה הזו, אף אחד מעולם לא הצליח לצלם זאת.

"אנחנו לא יכולים לומר עד כמה נפוצה צורת ההזדווגות הזו, אולם, היא מעולם לא תועדה בקרב גורילות מערביות בטבע", אמר תומס ברויר ממכון מקס פלנק, שצילם את ליה בעת ההזדווגות עם גורילה זכר העונה לשם ג'ורג'. לדבריו, רק מספר מצומצם מאוד של קופי אדם מזדווגים כשהם מתבוננים זה בזה.

"זה מרתק לראות דמיון בין ההתנהגות המינית של הגורילות ושל בני אדם" אמר ברויר, שמשתייך לקבוצת חוקרים שעקבה אחרי קבוצת גורילות מערביות בפארק נואבלה-נדוקי שבקונגו. לדבריו, "הבנה של ההתנהגות של בני דודינו קופי האדם יכולה לשפוך אור על האבולציה של תכונות בקרב המין שלנו, ומעניין לראות שמדובר באותה נקבה, שכבר גילתה התנהגות מקורית בעבר".

הגורילה ליה זכתה לרגע תהילה קטן בשנת 2005, כאשר היא נצפתה משתמשת במקל כדי לבדוק את עומק המים בבריכה לפני שנכנסה אליה.

אוכלוסיית הגורילות בעולם נמצאת בסכנת הכחדה, עם ירידה של 60 אחוז בעקבות ציד, הרס סביבת המחייה שלהם ואיום בריאותיים כמו נגיף האבולה, שקוטל גורילות ובני אדם כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully