וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר הפציפיסטים מקבלת את הנחתים

13.2.2008 / 19:04

מועצת העיר ברקלי בארה"ב ביטלה את התנגדותה להקמת לשכת גיוס, למרות שרבים מתושביה דוגלים בפציפיזם ומתנגדים למלחמה

מועצת העיר ברקלי שבמדינת קליפורניה בארצות הברית הצביעה היום (רביעי) על ביטול החלטה, שעברה בהצבעה קודמת, לפיה לשכת הגיוס של חיל הנחתים "לא רצויה בעירנו". עם זאת, המועצה החליטה להמשיך ולהחזיק בדעותיה האנטי-מלחמתיות.

ההצבעה נערכה לאחר יותר משלוש שעות דיון של אזרחים נלהבים במועצת העיר. יותר ממאה תושבים דיברו בדיון, כשלכל אחד ניתנה דקה להביע את דעתו.

לבסוף, ברוב של שבעה תומכים לעומת שני מתנגדים, הוחלט כי המועצה תפסיק לשלוח מכתבים ללשכת הגיוס של הנחתים, בהם נכתב כי הם אינם רצויים בברקלי. הוחלט שבמקום זאת, העיר רק תבטא את התנגדותה למלחמה ולעלות הגבוהה שלה, המוערכת במיליארדי דולרים. המועצה החליטה שלמרות התנגדותה למלחמה, "אנחנו מכירים בזכותה של לשכת הגיוס להתמקם בעיר, ובזכותם של אחרים לתמוך בנוכחותה". המועצה גם הודיעה שהיא תומכת במשרתים בצבא ומכבדת אותם.

ב-CNN דווח כי לפני הדיון וההצבעה הפגינו מחוץ לבניין המועצה תושבים רבים מהעיר המתנגדים למלחמה. המפגינים שרפו דגל ארה"ב מחוץ לבניין המועצה, וקראו "ברקלי אומרת לא למלחמה" ו"מועצת העיר - אנחנו מגבים אותך". המשטרה דיווחה על מעצר ארבעה מפגינים.

מנגד, הפגינו רבים נגד המועצה. הם נשאו שלטים הקוראים "מועצת העיר - תתביישי" ו"לא להיכנע לטרוריסטים". "בני הקריב את חייו למענכם", אמרה אם שכולה שאיבדה את בנה בעירק. "אני המומה ממה שעשיתם. תתביישו". לבסוף, כאמור, הוחלט לבטל את ההצבעה הקודמת ולקבל את נוכחות לשכת הגיוס בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully