וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האנשים האלה הרגו את הבן שלי"

יהושע בריינר

13.2.2008 / 17:22

במלאת 11 שנה לאסון המסוקים, יורם אלפר, אביו של סמ"ר עידן ז"ל שנהרג באירוע, מפנה אצבע מאשימה כלפי קצינים בחיל האוויר

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכה: ענת ברק)

11 שנה אחרי אסון המסוקים, טוען יורם אלפר, אביו של סמ"ר עידן ז"ל שנהרג באירוע, כי שלושת האחראים הישירים לאירוע מעולם לא נתנו את הדין. במודעה שפירסם אתמול בעיתון "הארץ", פנה אלפר אל עמירם לביא, שהיה מפקד טייסת היסעורים בעת האסון, לסגנו ירון רוזין ולמפקד התיאום האווירי בפיקוד הצפון עמל צימרמן, והזכיר להם כי היום (רביעי) יתקיים טקס האזכרה השנתי לחללי האסון.

לדבריו אלפר, שלושת הקצינים הם האחראים הישירים למות בנו. "האנשים האלה לקחו לי את הילד", הוא אומר, "עמירם לביא ניהל את הטייסת בצורה מרושלת, רוזין אשם בכך שלא תידרך נכון את טייסי המסוקים, ואילו צימרמן קיבל באותו הערב החלטות הפוכות לחלוטין מאלה שהיו צריכות לבוא. בסוף באה ועדת עברי, שקבעה שבסך הכל לביא ורוזין יקבלו הערות לתיק האישי, ואילו צימרמן יצא נקי. אני רוצה שכל אדם בישראל ידע שהאנשים האלה הרגו את הילד שלי". בין היתר טוען אלפר כי צימרמן "נעלם" בעת האירוע מפיקוד הצפון, וכי במשך דקות ארוכות וקריטיות איש לא ידע היכן הוא נמצא.

בתגובה לדברים אמר עמל צימרמן: "הייתי בדרכי הביתה בזמן האירוע, וכלל לא הייתי במשמרת. מרגע שדווחתי על האסון, חזרתי לבסיס. מספיק שאני סותר טענה אחת כדי להבהיר שיש הרבה טענות שאלפר בודה מליבו. ועדת החקירה אכן קבעה שנתנו משקל יתר למבצעיות של המסוקים ולאו דווקא לבטיחות, ואכן היה מקום לתת את הדעת על הדבר. קשה לי לשפוט את יורם אלפר, ואני חושב שלאורך השנים מצבו לא נהיה יותר טוב".

את תגובותיהם של עמירם לביא, השוהה בחו"ל, וירון רוזין לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully