וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק צה"ל פינה סודני שנפצע מאש מצרים

יהושע בריינר

13.2.2008 / 17:37

8 סודנים שניסו לחצות את גבול מצרים נורו, כנראה בידי חיילים מצרים. ראש המועצה האיזורית אשכול: "הגבול הפרוץ - פצצה מתקתקת"

שמונה סודנים שביקשו לחצות את הגבול מסיני לישראל נורו היום (רביעי) אחר הצהרים, ככל הנראה על ידי חיילים מצרים. הסודנים הצליחו לחצות את הגבול, ונתפסו על ידי כוח צה"ל שעבר במקום. אחד הסודנים, שנפצע באורח קשה מהירי, פונה על ידי מסוק של חיל האוויר להמשך טיפול בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. חבריו נלקחו על ידי חיילי צה"ל לבסיס סמוך, ונראה כי בהמשך יועברו לטיפול שירות בתי הסוהר.

לדברי גורמים ביטחוניים, האירוע היום ממחיש עד כמה הגבול בין ישראל למצרים ממשיך להיות פרוץ. ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין אמר בתגובה לידיעה, כי "הגבול הפרוץ הוא פצצה מתקתקת, וחייבים להתחיל מיידית בגידור כל האיזור וסגירתו. דרך גבול זה לא רק מבריחים רכוש אלא גם נשק ואמצעי חבלה".

בעקבות פריצת ציר פילדלפי העלו בצה"ל את הכוננות בכל איזור הדרום. בין היתר נסגר כביש ניצנה-אילת, ונאסרה תנועת מטיילים באיזור. הפליטים הסודנים, המבקשים מקלט בישראל, ממשיכים להגיע בהמוניהם לגבול ישראל-מצרים. כוחות צה"ל לוכדים את הפליטים בגבול ומשכנים רבים מהם בבתי סוהר לתקופות ממושכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully