וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לא תטיל סנקציות על קוסובו

13.2.2008 / 16:40

מחר יוכרע באו"ם עתיד קוסובו, המבקשת עצמאות מסרביה. רוסיה, התומכת בסרביה, הבטיחה לא להעניש את קוסובו גם אם תכריז עצמאות

רוסיה אמרה היום (רביעי) כי היא אינה אופטימית לגבי האפשרות כי השיחות שייערכו מחר במועצת הביטחון של האו"ם לגבי עתיד חבל קוסובו יפתרו את המחלוקת בין תושבי החבל, המבקשים עצמאות, לבין סרביה, המסרבת להפרד מהחבל. עם זאת, הודיעה רוסיה כי היא אינה מתכננת להטיל סנקציות במידה וקוסובו תכריז על עצמאות.

"איני חש אופטימיות", אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "רוסיה לא תשתמש באמצעי ענישה נגד אף גורם", הוסיף לברוב כשנשאל האם רוסיה תגיב להכרזת העצמאות של קוסובו. עם זאת, רק אתמול אמר לברוב, כי הכרזת עצמאות חד צדדית של קוסובו היא דבר מסוכן שעלול לסכן את יסודות הביטחון באירופה.

המחוז האוטונומי, שהרוב המכריע של התושבים בו אלבנים ושנשלט על ידי האו"ם מאז 1999, אמור להכריז בקרוב באופן חד-צדדי על עצמאות, לאחר שהשיחות על עתידו בין סרביה לממשלת קוסובו, הגיעו למבוי סתום לפני כחודשיים.

בעוד ארצות הברית וחלק ממדינות האיחוד האירופי תומכות בהכרזה, רוסיה וסרביה מתנגדות לה בחריפות. מוסקבה אף איימה לנצל את כוחה במועצת הביטחון כדי למנוע מקוסובו העצמאית חברות בארגונים בינלאומיים כמו האו"ם, הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית. בלגראד הודיעה על "תוכנית סודית" להתמודד עם הכרזת עצמאות, שלפי הדיווחים כוללת את סגירת הגבול עם המחוז ושיבוש המסחר עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully