וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן ספילברג מחרים את האולימפיאדה

טלי גולדשטין

13.2.2008 / 13:52

הבמאי ההוליוודי התפטר מתפקידו כיועץ אומנותי, במחאה על כך שסין לא מגבירה את המאמצים להביא לסיום המשבר בחבל דרפור

במאי הסרטים סטיבן ספילברג התפטר מתפקידו כיועץ אומנותי לאולימפיאדה הקרובה, שתיערך בקיץ בבייג'ין. ספילברג האשים את סין בכך שאינה פועלת דיה על מנת ללחוץ על סודן לסיים את הסבל האנושי המתמשך בחבל דרפור. "המצפון שלי לא מאפשר לי להמשיך כאילו כלום לא קרה", אמר ספילברג בהצהרה. ממשלת סין לא הגיבה עדיין על החלטתו של ספילברג.

"בשלב זה, הזמן והאנרגיה שלי צריכים להיות מושקעים, לא בטקסי האולימפיאדה, אלא בלעשות כל שביכולתי על מנת להביא לסוף הפשעים הנוראים נגד האנושות הממשיכים לקרות בדרפור", אמר ספילברג. "ממשלת סודן נושאת במרבית האחריות על פשעים מתמשכים אלו, אך הקהילה הבינלאומית, ובמיוחד סין, צריכים לעשות יותר", הוסיף הבמאי.

הוועדה הבינלאומית של האולימפיאדה (IOC) אמרה בתגובה כי ההחלטה של ספילברג היא החלטה אישית. "הוועדה מכירה בכך כי המשבר בדרפור הוא נושא מורכב, עם השלכות טרגיות, אך זהו עניין שעל האו"ם לפתור", נאמר בהצהרה שפירסמה הוועדה.

סודן, המחזיקה בעתודות נפט גדולות, מייצאת כשני שליש מהנפט שבבעלותה לסין. בתמורה, סין מוכרת נשק לממשלת סודן ומגינה עליה בפני מועצת הביטחון של האו"ם. סין ספגה ביקורת רבה מהקהילה הבינלאומית על כך שהיא מקיימת קשרים עם ממשלה שהוחרמה בגין תפקידה במשבר.

המשבר בחבל דרפור פרץ בתחילת 2003 כשסכסוך אלים בין מיליציות מקומיות התפשט לכדי רצח של כ-200,000 תושבים סודנים ותופעות חמורות של פגיעה בזכויות אדם. מאות אלפים אולצו לעזוב את כפריהם ולברוח למקומות אחרים בסודן ומחוצה לה. כמה עשרות פליטים הגיעו וממשיכים להגיע לישראל, לרוב דרך הגבול המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully