וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: חיסול מורנייה - טרור פחדני

13.2.2008 / 20:56

שר הפנים הסורי הבטיח לחקור את החיסול במטרה למצוא את האחראים לו. אירן: החיסול הוא דוגמה לטרור שמפעיל המשטר הציוני

סוריה גינתה הערב (רביעי) את חיסולו של בכיר חיזבאללה, עימאד מורנייה וכינתה אותו "פעולה טרוריסטית פחדנית". בנוסף, שיגרה תנחומים לעם הלבנוני ולמשפחתו של מורנייה. שר הפנים הסורי אמר, כי כוחות הביטחון חוקרים את החיסול בניסיון למצוא מי עומד מאחוריו.

עד כה לא התייחסו בסוריה לחיסולו של מורנייה ושמרו על פרופיל נמוך, בעוד בכל כלי התקשורת הערביים דיווחו בהרחבה על החיסול. הנציג הסורי היחיד שהגיב במשך היום הוא חבר הפרלמנט הסורי מוחמד חבש, שאמר כי הוא מקווה שכולם יבינו כי רק צד אחד עומד מאחורי כל החיסולים בלבנון. "ישראל היא זו שמרוויחה מכך", הוסיף.

חיסולו של "שר הביטחון של חיזבאללה", עימאד מורנייה, עורר גל תגובות בעולם. חיזבאללה שיגר תנחומים למשפחת מורנייה וקרא להמון להשתתף בהלווית הענק הצפויה להתקיים מחר ב-14:30 בצהריים ברובע אל-דאחייה שבביירות. מנהיגו הרוחני של הארגון, מוחמד חוסיין פדלאללה, מסר כי "מורנייה נחשב לעמוד תווך חשוב בהתנגדות לאויב הציוני".

אירן גינתה את החיסול והאשימה את ישראל. דובר שר החוץ האירני אמר לסוכנות הידיעות האירנית, כי החיסול הוא עוד "דוגמה לטרור המאורגן שמפעיל המשטר הציוני".

מתנועת 'אמל' הלבנונית נמסר כי "השהיד, הלוחם והמפקד, עימאד מורנייה, הוא אחד ממייסדי ההתנגדות לכיבוש הישראלי ואחד ממבשרי החופש והניצחון במלחמת לבנון השנייה". חבר הפרלמנט מטעם "אמל", עלי חסן חליל, גינה בתוקף את החיסול ואמר כי מורנייה הוא "אחד מחשובי הלוחמים". חליל האשים את ישראל בהריגתו וקבע כי "מותו הוא אבידה קשה ללבנון".

גם חמאס הצטרף לגינוי

גם בארגון חמאס לא שכחו לגנות את החיסול בדמשק, שאותו כינו "פשע ישראלי", ולהאשים את ישראל. בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי מורנייה הוא אחד מגיבורי מלחמת לבנון השנייה, "שבה השיג חיזבאללה ניצחון על היישות הציונית". דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, ציין כי החיסול מהווה דוגמה למזימה הציונית. "יש להיאבק בשטן הציוני המגובה על ידי ארה"ב", הבהיר.

דובר הארגון איסמעיל רדואן שיגר את ניחומיו למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר כי חיסולו של מורנייה "מעיד על פחדנותה ושפלותה של ישראל". גם בשאר הפלגים גינו את החיסול. בזרוע הצבאית של פתח איימו כי יגיבו ביד קשה על "הפשע הישראלי". אחד מבכירי הארגון בעזה טען, כי שר הביטחון אהוד ברק עומד מאחורי החיסול. "בימים הקרובים נחשוף הפתעות חדשות ונשתמש בכלי נשק חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully