וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "לא ניתן שתקום מדינת טרור בעזה"

ספי קרופסקי

13.2.2008 / 13:08

שרת החוץ קיימה סיור בגבול הרצועה עם קבוצת שגרירים זרים, ואמרה כי "חמאס ניצל את יציאת כוחות צה"ל מהרצועה לחיזוק יכולותיו"

שרת החוץ ציפי לבני קיימה היום (רביעי) סיור על הגבול עם רצועת עזה, עם שגרירים זרים המשרתים בישראל. לבני אמרה לדיפלומטים במחסום ארז, כי "המצב באזור הוא מצב של טרור". לדבריה, "החמאס בעזה מתעצם. הקהילה הבינלאומית תמכה ביציאת כוחות צה"ל גם מציר פילדלפי והחמאס מנצל את זה כדי לבנות צבא שאמנם קטן בגודלו אך חזק ביכולותיו בתוך עזה. מקבלי ההחלטות בישראל ובעולם צריכים להתייחס לזה".

סיור השגרירים התקיים כחלק ממאמץ הסברתי מקיף של משרד החוץ שנערך בשבועות האחרונים, בשל הירי על שדרות. לבני ומנכ"ל משרדה, אהרן אברמוביץ', סקרו בפני הדיפלומטים הזרים את המצב באזור, והשרה הוסיפה בפניהם כי יש שלושה דברים שישראל לא תסכים להם: "לא ניתן שתקום מדינת טרור, לא ניתן שתקום מדינה אסלמית קיצונית על גבולנו ולא נסכים למדינה חלשה ונחשלת".

באשר למשא ומתן אמרה השרה כי "התכנים שלו צריכים לתת מענה אמיתי לניסיון השלילי של עזה. לכן כל הסכם עתידי חייב להכיל בו את הבטחת היבטי הביטחון של ישראל".

"נמשיך במשא ומתן המדיני אך חייבים להיות ריאליים. הוא לא יפתור באופן מיידי את הבעיות שעזה מייצרת. ודאי לא בטווח הקצר. ההפך הוא הנכון. המצב בעזה משפיע על היכולת ליישם את תוצאות המשא ומתן הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully