וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת התסריטאים בארה"ב

טלי גולדשטין

13.2.2008 / 12:42

לאחר 100 ימי שביתה, הצביעו אמש חברי גילדת התסריטאים על סיום השביתה. כ-11 אלף תסריטאים ישובו היום לעבודה

שביתת התסריטאים בארצות הברית הגיעה אתמול (שלישי) לסיומה לאחר שחברי גילדת התסריטאים (WGA) הצביעו ברוב קולות בעד סיום השביתה. לאחר 100 ימים של שביתה נגד אולפני הסרטים הגדולים, יחזרו היום התסריטאים לעבודה.

חברי גילדת התסריטאים הצביעו אמש בניו יורק ובבוורלי הילס. מתוך 3,775 חברי הגילדה בעלי זכות ההצבעה, הצביעו 92.5% בעד סיום השביתה. כלומר, 3,490 מחברי הגילדה היו בעד סיום השביתה, בעוד 283 חברים בלבד הצביעו נגד סיום השביתה. לשם השוואה, באוקטובר, הצביעו מעל ל- 5,500 חברי גילדה על אישור השביתה. הגילדה מייצגת כ-11 אלף תסריטאים בארה"ב.

התסריטאים עדיין לא הצביעו לגבי השאלה האם לאשר את החוזה החדש בן שלוש השנים שהושג בין נציגי הגילדה והתאחדות מפיקי הקולנוע והטלוויזיה ( AMPTP), במסגרתו יקבלו התסריטאים 2% מההכנסות מפרסום ב"מדיה החדשה" - אתרי אינטרנט ובסלולר המציגים את התכנים שנכתבו על ידי התסריטאים.

עם קבלת החלטה, שלחו מנהיגי הגילדה אי-מייל ל-10,500 התסריטאים, שפתחו בשביתה ב-5 בנובמבר, המורה להם לחזור מיד לעבודה.

השביתה עוררה סערה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית, גרמה להפסקת הפקתם של מספר סרטים בהוליווד והותירה אלפי עובדים מתעשיית הבידור – משחקנים ובמאים ועד מעצבי שיער, מעצבי תפאורה ומזכירות – מחוסרי עבודה. במהלך ימי השביתה חזו התסריטאים כי אם היא תימשך למעלה מחמישה חודשים היא תביא להפסדים של כ-2.5 מיליארד דולר בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully