וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: נסגר הבית החם שטיפל בנפגעי סמים

דני ליבר

13.2.2008 / 11:55

אלפי ישראלים שנפגעו כתוצאה משימוש בסמים טופלו במסגרת הבית. הסיבה לסגירה: בעיות ביורוקרטיה עם שלטונות הודו

הבית החם בהודו המשמש מפלט לאלפי ישראלים שנפגעו כתוצאה משימוש בסמים, נסגר באופן זמני. הבית שפועל למעלה משלוש שנים הבית, הוקם על פי בקשת משרד החוץ ובתיאום איתו במטרה לתת מענה לנפגעי הסמים בצפון ובדרום המדינה. הבית הוקם במרכזי השהייה של התרמילאים הישראלים במדינת הדרום גואה ובעיר הצפונית שבעמק קולו-מנאלי.

יו"ר הרשות למלחמה בסמים חיים מסינג אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי בשל סיבות שקשורות בשלטונות ההודים ובעיקרן סוגיית אישור השהייה (ויזות) של העובדים במקום, הוחלט על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד החוץ שהבית ייסגר עד שיובהרו כל הסוגיות השנויות במחלוקות עם השלטונות ההודים.

לדברי מסינג, מספר הישראלים שנזקקו במהלך השנים לשירותי הבית החם נאמד באלפים. בנוסף ציין, כי במהלך השנים הפך הבית למעיין מקום מפגש לכל צרה או שמחה של הישראלים באזורים אלו. מסינג הוסיף, כי לפי הנתונים מדובר על כ-30 אלף מטיילים בשנה המבקרים בבית. כמו כן, הבית משמש גם לטיפול בנפגעים מתאונות דרכים ומקרי אלימות.

"מבחינת הרשות למלחמה בסמים הדרישה של השלטונות ההודים היא לגיטימית. אין לנו שום עניין לפתוח את הבית בעתיד הקרוב מבלי שנוודא ונקבל ממשרד החוץ אישור ברור וחד משמעי באשר לזהות האנשים שצריכים לאייש את הבית", אמר מסינג.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי לפני שבועיים התקיימו פגישות בדלהי שבהם השתתפו יו"ר הרשות למלחמה בסמים, גורמים בשלטונות הודו וגורמים במשרד החוץ הישראלי. בפגישה הוסכם על ידי כל הצדדים על סגירה זמנית של הבית והדבר נעשה בתיאום עם יו"ר הרשות למלחמה בסמים. עוד נמסר, כי הנושא נמצא בטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully