וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: אובמה כבר לא אנדרדוג

טלי גולדשטין

13.2.2008 / 13:34

אובמה הביס את קלינטון בפריימריז הלילה וביסס את מעמדו כמועמד הדמוקרטי המוביל. האקבי דבק בהחלטתו לא לפרוש

(צילומים: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

הסנטור ברק אובמה ממשיך ברצף הנצחונות: הסנטור מאילינוי ניצח הלילה (רביעי) בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית בווירג'יניה, בוושינגטון הבירה ובמרילנד וביסס את מעמדו מ"אנדרדוג" למועמד המוביל של המפלגה הדמוקרטית. כמו כן, זו הפעם הראשונה שעבר אובמה את קלינטון במספר הנציגים מאז תחילת המירוץ. לפי ההערכה של רשת CNN, לאובמה יש 1,208 נציגים לעומת 1,185 נציגים שיש לקלינטון.

לפי נתוני רשת "פקס ניוז", אובמה גבר על קלינטון בוושינגטון הבירה ובשתי המדינות האחרות באופן משמעותי. אחוזי ההצבעה לאובמה עומדים על 75% מול 24% לקלינטון. במרילנד הצביעו 60% לאובמה לעומת 36% לקלינטון ובווירג'יניה צבר אובמה 63% מקולות המצביעים לעומת 35% שצברה קלינטון.

שלושת הניצחונות של אובמה היו בקרקע פורייה עבורו. חלק הארי של המצביעים הלילה שייכים לאוכלוסיות שנטו גם בעבר להצביע עבור אובמה – לבנים בעלי הכנסה גבוהה ושחורים. עם זאת, לפי הסקרים, הרחיב אובמה באופן דרמטי את התמיכה בו וגנב נתח משמעותי מקבוצות הליבה שהיו שמורות עד כה לקלינטון. אובמה הוביל בקרב הנשים, ההיספנים והאוכלוסייה המבוגרת מכל רמות ההכנסה בווירג'יניה וחלק עם קלינטון שווה בשווה את קולות המצביעים הלבנים.

"הלילה, יצאנו לדרך", אמר אובמה. "אך אנו יודעים כי הדרך לפנינו עוד ארוכה. אנו יודעים כי הדרך לא תהיה קלה, אך אנו יודעים בשלב הזה כי הציניקנים אינם יכולים עוד להגיד כי תקוותנו מוטעית". אובמה הוסיף: "כך נראה שינוי כשהוא מתגבר מלמטה כלפי מעלה". זהו הניצחון השמיני ברציפות של אובמה על קלינטון בפריימריז.

במטה הבחירות של קלינטון ניסו להפחית בחשיבות התוצאות. קלינטון, שאף עזבה את המדינות עוד קודם לפרסום התוצאות, אמרה כי " אלו מדינות עם שיעור רב של שחורים, שבדרך כלל מצביעים עבור אובמה". קלינטון ממקדת כעת את כל מרצה בפריימריז שייערכו בטקסס ובאוהיו בעוד שלושה שבועות ומקווה כי התוצאות בפריימריז במדינות הגדולות הללו יעצרו את התנופה של אובמה. "אנו נסחוף את טקסס בעוד שלושה שבועות", אמרה קלינטון, ששהתה בעיר אל פאסו בטקסס.

המצביעים הנוצרים מחזקים את האקבי

בצד הרפובליקני, מייק האקבי המשיך לעשות חיים קשים לסנטור ג'ון מק'קיין. לאחר ספירת הקולות, עלה כי מק'קיין גבר האקבי במרינלנד, בווירג'יניה ובוושינגטון הבירה. עם זאת, בווירג'יניה שנחשבה למדינה החשובה ביותר, מק'קיין הקדים את האקבי רק באחוזים בודדים. זאת על רקע היענות גבוהה של מצביעים נוצרים אוונגליסטים. תוצאות אלו התקבלו במורת רוח בקרב מטהו של מק'קיין, שמבקש לחזק את מעמדו כמועמד לנשיאות המקובל על כל אגפי המפלגה הרפובליקנית.

נתוני רשת "פוקס" מראים כי 67% מקולות המצביעים בוושינגטון הבירה ניתנו למק'קיין בעוד כ-16% מהמצביעים בחרו בהאקבי. במרילנד, גבר מק'קיין על האקבי עם 54% מול כ-30%. בווירג'יניה, צבר מק'קיין 50% מקולות המצביעים מול כ-40% של האקבי.

"איננו יודעים לבטח מי יזכה בכבוד להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. אך אנו יודעים לאיזה כיוון יוביל מועמד דמוקרטי את המדינה ואנו לא ניתן לכך לקרות", אמר מק'קיין לכתבים בעיר אלכסנדריה שבווירג'יניה.

האקבי, כומר בפטיסטי הנתמך עד כה, בעיקר, על ידי שמרנים דתיים, אמר כי ימשיך במרוץ. "אנו ממשיכים לצעוד. אנו חיים על מנת להילחם יום נוסף", אמר האקבי לרשת "פוקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully