וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: מת מנהיג מפלגת האופוזיציה

טלי גולדשטין

13.2.2008 / 11:48

לפי הערכות, בדרי פטרקצישווילי מת בביתו בלונדון מהתקף לב. פטרקצישווילי התמודד בינואר במרוץ לנשיאות מול נשיא גאורגיה

בדרי פטרקצישווילי, איל ההון שמימן והוביל מסע בחירות לנשיאות מול נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקאשווילי, מת אתמול (שלישי) בלילה בלונדון. הטלוויזיה הממלכתית בגאורגיה דיווחה כי פטרקצישווילי, בן ה-52, מת מהתקף לב. המשטרה הבריטית אמרה כי היא מתייחסת למוות כ"מוות בנסיבות מחשידות".

פטרקצישווילי, דמות רבת השפעה במולדתו גאורגיה, התגורר בלונדון מאז שנה שעברה. זאת לאחר שהרשויות בגאורגיה האשימו אותו בתכנון הפיכה נגד הנשיא והוציאה צו למאסרו. על פי האישומים, פטרקצישווילי, באמצעות תחנת הטלוויזיה "אימדי" שבבעלותו, עורר מחאה נרחבת נגד הנשיא בנובמבר האחרון, האתגר הגדול ביותר עמו נאלץ להתמודד הנשיא מאז עלה לשלטון ב-2003. בעקבות המחאות, סגרה הממשלה שתי תחנות טלוויזיה של האופוזיציה, בהן תחנת טלוויזיה שבבעלות משותפת של פטרקצישווילי ושל ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק.

איל ההון, אשר צבר את הונו ברוסיה בשנות ה-90, ניהל מסע בחירות מול הנשיא המכהן בינואר האחרון והאשים את הנשיא בהפיכתה של גיאורגיה לדיקטטורה. עם זאת, את מסע הבחירות ניהל המיליארדר מחוץ לגבולות גאורגיה, לנוכח חשש לביטחונו האישי. בבחירות, בהן ניצח סאאקאשווילי, זכה פטרקצישווילי ב-7% מקולות הבוחרים.

בדצמבר, העיתון הלונדוני "סאנדיי טיימס" פירסם כתבה שחשפה קשירת קשר לרציחתו של פטרקצישווילי. איל ההון תבע מממשלת גיאורגיה כי תפתח מייד בחקירה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully